sv Poortugaal klimt op ranglijst

24 april 2023 9:15

Zaterdag 22 april trad sv Poortugaal aan tegen WNC in Waardenburg. Na de gewonnen
uitwedstrijd van vorige week tegen ASV de Dijk, wederom een uitwedestrijd voor het 1ste elftal. De thuiswedstrijd tegen WNC was met 2-0 gewonnen, maar dit bood geen garantie
voor succes. Het WNC-complex, direct gelegen aan de A2, was gehuld in de regen. Niet echt
een ideale omstandigheid om het kijkplezier te bevorderen.

In de eerste helft bereikten de mannen uit Poortugaal niet hun gebruikelijke niveau in vergelijking met de eerdere wedstrijden. Hierdoor had WNC een overwicht, maar tot grote kansen leidde het niet. Pas in de 40 e minuut kwam WNC op een 1-0 voorsprong. Een hoekschop werd door een eigen speler van Poortugaal in het doel gewerkt.

Sterke tweede helft
In de tweede helft tapte het elftal van Peter Klomp gelukkig uit een ander vaatje en moest de WNC-keeper meerdere keren handelend optreden. Maar na een kwartier spelen was dezelfde keeper kansloos op een enorme poeier van Jeffrey Duijnstee. Dit was alweer zijn 16e  doelpunt van het seizoen. sv Poortugaal bleef druk zetten al kwam WNC nog wel in de buurt van keeper Ruben Roodnat. Het duel golfde op een neer, maar een kwartier voor tijd scoorde sv Poortugaal de 1-2. Een hoekschop vanaf links werd door Steven Haman binnengekopt. WNC had hierna nog enkele kansen op de gelijkmaker, maar miste de scherpte om af te ronden.

Zevende plaats
sv Poortugaal bleef dreigend en kreeg een penalty mee, nadat een WNC-verdediger Jeffrey Duinstee over de knie nam in het strafschopgebied. De penalty werd feilloos benut door Sven Breukhoven. Aansluitend floot de goed leidende scheidsrechter Remon Tulen bij een stand van 1-3 direct af. Door deze overwinning is sv Poortugaal gestegen naar de  e plaats op de ranglijst en deelt met drie andere ploegen de tweede plek in het 3e periodekampioenschap. 6 mei wacht de volgende thuiswedstrijd tegen het altijd lastige ARC.