Hemelvaartstoernooi MO13-1

26 mei 2023 12:00

Op donderdag 18 mei hebben wij het Hemelvaartstoernooi bij CVV Zwervers gespeeld. We zaten in de poule met Berkel MO13-2, Alexandria 66 MO13-1, Poortugaal MO13-2 en CVV Zwervers MO13-1. Helaas bleek Maasdijk MO13-1 op het laatste moment te hebben afgezegd.
De wedstrijden duurden 20 minuten en er werd elk heel uur afgetrapt.

We begonnen de eerste wedstrijd al meteen tegen het sterke Alexandria 66. We kwamen echter sterk uit de startblokken en hadden meer verdiend dan het 2-2 gelijkspel. De manier van spelen gaf ons al meteen de hoop en het vertrouwen dat we het ver konden gaan schoppen vandaag.

De tweede wedstrijd speelden we tegen onze verenigingsgenoten van Poortugaal, de MO13-2. Tijdens trainingspartijtjes hebben we het altijd best moeilijk tegen ze, maar nu ging het voor de wind. De eindstand was 6-0 in ons voordeel.

Vervolgens moesten we tegen het onbekende Berkel. Het waren best grote meiden. Al vroeg in de wedstrijd kwamen we op een 1-0 achterstand. Maar gelukkig wisten we dit uiteindelijk om te buigen naar een 2-1 overwinning door in de laatste minuut de winnende treffer te scoren.

De laatste partij tegen CVV Zwervers waren het waarschijnlijk de zenuwen die we maar moeilijk de baas konden. We creëerden kans op kans maar de bal wilde er maar niet in. Gelukkig werd er in de laatste fase toch nog twee keer door ons gescoord en stond er uiteindelijk een 2-0 op het scorebord.

We eindigden het toernooi met een gelijk aantal punten als Alexandrai 66 MO13-1. Het doelsaldo bleek dus doorslaggevend en dat was in het voordeel van ons met slechts +1 verschil.

Alles bij elkaar was het een geslaagd toernooi. Richard, Dennis en Jitske zijn erg trots op de meiden met dit mooie resultaat.

Het sterkt de MO13-1 in het vertrouwen om ook nog de 1e plaats in de competitie te pakken.

MO13.jpg