Knappe overwinning sv Poortugaal

1 februari 2020 14:30

Zaterdag 1 februari 2020

Xerxes/DZB – sv. Poortugaal

Op een zonnig maar winderig sportpark Faas Wilkes begon om half drie de wedstrijd tussen de nummer 4 en de koploper  sv Poortugaal. De wedstrijd stond onder de goede leiding van oud eredivisie scheidsrechter Roelof Luinge. Na de overwinning van vorige week begon Poortugaal goed aan de wedstrijd. Sean Verburg werd al in de 4de minuut onreglementair onderuit gehaald in het strafschop gebied. Wat resulteerde in de 10e  penalty van dit seizoen. Wederom perfect ingeschoten door onze topscoorder Sven van Breukhoven. Een heel goed begin, wat hoop gaf aan de vele meegereisde supporters uit Poortugaal.

Helaas haalde de wedstrijd in de eerste helft niet meer het niveau van de eerste 10 minuten. Veel balverlies  over en weer maakte het een rommelige wedstrijd. Er was wel veel inzet maar het leverde geen mooi voetbal op.

In de tweede helft bleek de wind wat te zijn gaan liggen. Dezelfde spelers als in de eerste helft werden het veld ingestuurd. Het niveau werd niet beter wel werd het steeds spannender omdat Xerxes/DZB met de lange bal probeerde bij de keeper van Poortugaal te komen. Wat een aantal keren lukte. In de 53e minuut kwam de eerste vloeiende aanval van Poortugaal.  Jordi Dekker trof de onderkant van de lat waardoor de bal weer in het veld terug kwam.

De wedstrijd leek af te stevenen op een 1-0 overwinning voor Poortugaal. Echter uit een lange trap in de 84ste  minuut scoorde Xerxes/DZB.  Door de zon verblind verloor Marcel Varela zijn duel met de spits, die keurig in schoot. Het was alsof Xerxes/DZB de Europacup gewonnen had zo blij waren de spelers, begeleiding en de supporters. Hieruit bleek wel dat Poortugaal als een zeer sterke koploper gezien werd. Scheidsrechter Luinge had het al met al wel naar zijn zin Hij trok 9 minuten extra tijd bij. Wellicht omdat er 6 wissels waren geweest waaronder het inbrengen van Julian Gret bij Poortugaal. Hij was het die in de 95 minuut na een geweldige actie van Smally Lake de 1-2 inkopte. Een mooi doelpunt die de verdiende overwinning aan Poortugaal schonk. In de resterende 4 minuten werd er niet meer gescoord.

Later bleek dat nummer 2 Neptunus-Schiebroek ook gewonnen had zodat de voorsprong van sv Poortugaal  12 punten blijf, met nog 12 wedstrijden te gaan. Op zaterdag 8 februari staat de thuiswedstrijd tegen vv Nootdorp om half drie op het programma.