Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Brielle JO17-1

22 augustus 2020 10:00

Bob van Jaarsveld

Zaterdag 7 maart 2020 was al een vervelende zaterdag door het (onverwachte) verlies tegen Binnenmaas JO17-1, maar later bleek het ook nog eens de laatste wedstrijd van het seizoen te zijn. Bedankt Corona!

Ondanks dit verlies tegen Binnenmaas lagen de jongens van JO17-1 op koers richting een kampioenschap of op zijn minst een promotie. Heel weinig verloren, veel gewonnen en zelfs diverse divisionisten aan de zegekar gebonden. Het zag er naar uit dat promotie een feit zou worden aan het einde van het seizoen.

Het zou een mooi seizoen worden! Maar toen …? Corona! Net toen de thuiswedstrijd tegen Feyenoord JO17-2 op het programma stond. Die wedstrijd hadden we ook gewonnen. Zeker weten! Eindigt het seizoen toch nog in mineur. Maar na enige weken/ maanden niets doen kwam er toch heugelijk nieuws; JO17-1 heeft promotie gemaakt en gaat divisievoetballen. JO17-1 gaat uitkomen in de 7e divisie en zal het moeten opnemen tegen ASWH, Brielle, BVCB, Den Hoorn, HBS, HVV, Nootdorp, NSVV, Sparta AV, Verburch en XerxesDZB, allen JO17-1. Pittig maar wel een leuke en sportieve uitdaging. Aan de bak mannen.

Nu begint een nieuw seizoen. Een aantal jongens zijn gebleven en een aantal jongens zijn doorgestroomd naar JO19 en er zijn zelfs een aantal jongens vertrokken naar een andere vereniging. Daartegenover staat dat er een aantal oude bekenden zijn teruggekeerd en dat er vanuit JO15 een aantal jongens is doorgestroomd.

Op zaterdag 8 augustus weer begonnen met de trainingen. Nog niet iedereen was terug van vakantie, maar het was toch al een aanzienlijke groep. Aan de nieuwe trainer van de JO17-selectie de schone taak om de jongens fit te krijgen voor de eerste wedstrijd, op zaterdag 22 augustus. En de taak om te bepalen wie in JO17-1 of in JO17-2 komt en op welke positie.

Op zaterdag 22 augustus werd er thuis om 10.00 uur vriendschappelijk afgetrapt tegen Brielle JO17-1. Een ploeg die de jongens van JO17-1 dus ook tegen gaan komen in de competitie. Eigenlijk waren we de gehele wedstrijd heer en meester en stapten we uiteindelijk met een 3-1 overwinning van het veld. De doelpunten kwamen op naam van Alejandro (weer teruggekomen naar sv Poortugaal), Mirza (door van JO15) en Lars (vorig seizoen nog de keeper, nu de spits).

Volgende week eindelijk weer eens een wedstrijd om het echie, voor de beker bij en tegen Spirit JO17-1. Er wordt om 12.30 uur afgetrapt in Ouderkerk aan den IJssel. Spirit JO17-1 komt dit seizoen uit in Hoofdklasse B en heeft geoefend tegen RVVH JO17-1 (1e klasse) op zaterdag 22 augustus. Uitslag helaas niet bekend. Na de wedstrijd tegen Spirit volgen er 3 thuiswedstrijden, 2 voor de beker (sv Charlois JO17-1 en Excelsior Maassluis JO17-2) en de 3e wedstrijd is de eerste competitiewedstrijd, tegen Verburch JO17-1. Al deze thuiswedstrijden beginnen om 11.45 uur.

Kijk hier voor het fotoverslag van de wedstrijd tegen Brielle JO17-1. Gemaakt door Rick Click! https://www.flickr.com/photos/svpoortugaal/albums/72157715592105533 of anders via het fotoboek op de website van sv Poortugaal.