HOUD AFSTAND!

29 augustus 2020 13:05

René Dijkhuizen

Onbekend

Vandaag stond voor sv Poortugaal JO17-5 de eerste wedstrijd in het seizoen 2020/21 op het programma en die werd thuis gespeeld tegen vv Rhoon JO17-4.

Wat direct opviel was dat onze jongens gegroeid zijn, niet alleen fysiek maar ook qua techniek en controle.

Het door de overheid dagelijks gebezigde devies ‘houd afstand’ werd al snel door de mannen van SV Poortugaal omgebouwd naar ‘neem afstand’. Rhoon kreeg geen ruimte of gelegenheid om in de wedstrijd te komen.

Eerste helft:

- 8e minuut: Nigel van Vliet speelt de keeper uit en scoort de 1-0.
- 14e minuut: Joël de Gier schiet vanuit de 16 de bal in de rechterkruising en scoort een voor de familie De Gier emotioneel beladen 2-0.
- 23e minuut: Mike Stedehouder schiet vanuit de 16 de bal strak door het midden, 3-0.
- 28e minuut: Mike Stedehouder schiet wederom de bal strak door het midden, 4-0.

Tweede helft:

- 17e minuut: Verdediger Wesley Gerrits dringt door tot in de 16 en scoort de 5-0.
- 34e minuut: Mike Stedehouder lijkt inmiddels patent te hebben op strakke schoten door het midden en scoort een hattrick, 6-0.

Eindstand: 6-0.

Trainer Ronald:

“Poortugaal schiet de eerste 30 minuten uit de startblokken. Daarna werd het op momenten slordig, echter zonder ook maar een enkele keer in gevaar te komen. Al met al een prima begin van het seizoen”.