ANDERS DAN ANDERS ZONDER TOESCHOUWERS

DVO '32 JO17-1

3 oktober 2020 14:00

Onbekend

Vandaag stond voor sv Poortugaal JO17-5 een thuiswedstrijd tegen DVO ‘32 JO17-1 op het programma.

Zoals bekend worden alle amateurwedstrijden en profwedstrijden in Nederland drie weken zonder publiek gespeeld vanwege de nieuwe maatregelen om het aantal coronabesmettingen terug te brengen. De maatregelen gelden voorlopig tot dinsdag 20 oktober, zo ook voor de wedstrijd van JO17-5 vandaag.

In volledig tenue aankomen of in het geval van de tegenstander zelfs op het parkeerterrein nog even snel aankleden, met zijn allen in de dug out voor de regen schuilen in de verkorte pauze. Het was niet alleen afzien tijdens de wedstrijd.

Na het startschot werd als snel duidelijk dat ‘Door Vrienden Opgericht 32’ het spel op de man ging spelen en fysiek nadrukkelijk aanwezig zou zijn. Op momenten werd het spel niet zo ‘vriendelijk’ gespeeld en werd er zelfs door een speler van DVO een rake klap uitgedeeld wat een verdedigende reactie uitlokte bij een speler van Poortugaal. De scheidsrechter zag zich genoodzaakt beide spelers uit het veld te sturen.

Eerste helft:

- 19e minuut: Poortugaal krijgt de overhand, Joël de Gier dwingt met een kopbal een paniekerige actie bij de keeper van DVO af met een eigen doelpunt als resultaat, 1-0.

- 21ste minuut: Poortugaal krijgt op links diep op de helft van DVO een vrije trap, Danté Domingas Piedade legt aan en legt de bal met een loeihard schot direct achter de keeper in het net, 2-0.

- 36ste minuut: Milan de Nekker komt in balbezit en schiet de bal strak en laag over de grond achter de keeper, 3-0.

Tweede helft:

- 42ste minuut: DVO zit direct in de wedstrijd en scoort, 3-1.

- 53ste minuut: DVO dringt door tot in de 16 van Poortugaal, de bal lijkt met groene zeep te zijn ingesmeerd en het spel lijkt in een grabbelton te worden gespeeld. De scheidsrechter meent een reden te zien voor een penalty en legt de bal voor DVO op de stip. DVO legt aan maar schiet de bal ruim over de lat, gevaar geweken.

- 56ste minuut: Leandro Borges Gomes breekt door over rechts tot diep op de helft van DVO en schiet de bal strak over de grond in de linkerhoek, 4-1.

- 60ste minuut: Joël de Gier is in de 16 en scoort alsnog in 2e instantie, 5-1.

- 63ste minuut: De bal is nat en glad en wordt door onze keeper niet goed geraakt. DVO maakt handig gebruik en scoort, 5-2.

- 67ste minuut: Nadat Milan de Nekker door de scheidsrechter de 6-2 werd ontzegd neemt Laurens van Dorp het heft in handen en scoort Poortugaal alsnog, 6-2.

- 73ste minuut: Nigel van Vliet sprint vanaf de middellijn tot diep op de helft van DVO en scoort vanaf rechts, 7-2.

- 77ste minuut: Nigel van Vliet speelt de keeper uit, 8-2.

- 79ste minuut: Milan de Nekker scoort in de 16 met een listig trickshot over links, 9-2.

Eindstand: 9-2.

Trainer Ronald:

“Een regenachtige middag leverde rommelig voetbal op aan beide zijden. Uiteindelijk was het Poortugaal die onder druk van een fysiek voetballende tegenstander het hoofd koel wist te houden en met een aantal mooie doelpunten het grote verschil kon maken. Hopelijk mogen we volgende week zaterdag weer onze kunsten vertonen!”

Ruben Blommaert en Mike Stedehouder speelden niet vanwege blessures. Erray Ersoy was bereid om in te vallen (thanks Erray 😀).