Vastberaden MO15-2 pakt de winst

Smitshoek MO15-1

Regio Cup Groep 1 09

22 juni 2021 19:30

Dinsdagavond 22 juni was het dan zover. Voor de MO15-2 stond dé wedstrijd van de regiocup op het programma, namelijk tegen hun oude team Smitshoek MO15-1. Een groot deel van de speelsters van de MO15-2 hebben vorig jaar, samen met hun trainers, de overstap gemaakt van vv Smitshoek naar sv Poortugaal omdat ze bij sv Poortugaal de kans kregen om zich als team verder te ontwikkelen.

De meiden verschenen volledig gekleed in hun presentatie pakken en met een dosis gezonde spanning op het veld. Ze starten met het 4-3-3- systeem en na een wat moeizame start van de wedstrijd waar de tegenstander met veel druk het tempo opvoerde kwamen ze op een ongelukkig tegendoelpunt. Vervolgens kwamen de meiden van Poortugaal los. Ze waren namelijk nog steeds vastbesloten om hun kwaliteiten te tonen en de wedstrijd te winnen. Nog in de eerste helft viel de 1-1.

Na de rust met een aantal wisselingen en veel strijd konden de meiden van Poortugaal zich onderscheiden en viel al snel de 2-1. Het was een mooie en spannende wedstrijd met uiteindelijk de verdiende overwinning voor sv Poortugaal MO15-2.