Puntendeling sv Poortugaal in Gouda

Sportlaan 8
2806HC
GOUDA

Afgelopen zaterdag speelde sv Poortugaal in Gouda tegen Jodan Boys. Het werd een gelijk opgaande wedstrijd waardoor de uiteindelijke puntendeling op zijn plaats was. In de eerste helft had Jodan Boys meer balbezit dan de gasten, al wist het geen grote kansen te creëren.

Andersom was dat wel het geval. Al in de tweede minuut kopte Bjorn Wagenaar net over na een voorzet vanaf de rechterkant. Vervolgens speelde de wedstrijd zich eigenlijk af zonder opzienbarende momenten. Vlak voor rust kwam Smally Lake gevaarlijk vanaf de linkerflank op, passeerde een tegenstander en krulde de bal bij de 2e paal binnen: 0-1. Daarmee stond meteen de ruststand op het scorebord.

De tweede helft gaf eenzelfde beeld.  Jodan Boys zocht de aanval en langzaamaan kwam sv Poortugaal er niet meer aan te pas. Een communicatiefout in de verdediging van de Poortugalers was er wel voor nodig om de thuisploeg te laten juichen.

De wedstrijd had verder weinig boeiends aan het publiek te bieden, of het moeten de wissels zijn waarbij de 20-jarigen Noah Roodbergen en Adam Hassanin nog hun opwachting in het eerste elftal maakten. Na 90 minuten kreeg sv Poortugaal uit een laatste bescheiden offensief nog twee corners. Een grote kans leverde dit kleine offensief niet meer op.

Komende zaterdag (paaszaterdag) speelt sv Poortugaal om 14.30 uur thuis tegen SC Feyenoord. Op 2e paasdag volgt dan de uitwedstrijd tegen Rijnvogels, eveneens om 14.30 uur.