Eerste elftal jaagt vergeefs op punten

Capelle

sv Poortugaal 1

Hoofdklasse A

30 april 2022 14:30

R. Meilink

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Na een paar moeizame wedstrijden trad een gehavend sv Poortugaal zaterdag aan tegen koploper Capelle.Op voorhand dus een lastige wedstrijd, ook door het gemis van Jordi Dekker en Bjorn Wagenaar.

De openingsfase was voor Capelle, waarbij de grootste kans voor de thuisploeg in de 73 minuut was toen Marlon Slabbekoorn op de paal schoot. Eigenlijk had het in het geel spelende sv Poortugaal weinig in te brengen. Uit een van de spaarzame aanvallen, waarbij een pass van Sven Breukhoven door Smally Lake in een assist op Rik Nieuwveld veranderde kwamen we wel op 0-1. Enkele minuten later dacht Capelle gelijk te maken, maar Olaf van der Sande scoorde vanuit buitenspelpositie.

De voorsprong werd in de 49e minuut verdubbeld toen Claudio een grote kans prima benutte. Even later dacht   Capelle opnieuw te scoren, maar de tegengoal werd wederom vanuit een buitenspelpositie binnengeschoten en dus afgekeurd.

Ook sv Poortugaal kreeg een goede kans, toen Nuno in de 61e minuut een vrije trap op de kruising schoot. Even later, nadat beide ploegen volop hadden gewisseld, scoorde de koploper wel. Marlon Slabbekoorn scoorde de 1-2. In minuut 74 kwam Capelle zelfs op 2-2 door Marvin v.d. Made.

Weer drie minuten later nam Capelle brutaal de leiding via Lars Bosscha. Al snel leek de ploeg van Peter Klomp de 3-3 te maken. In de scrimmage kwam de bal echter op de paal terecht. De inbreng van Adam Hassanin moest voor een nieuwe verrassing zorgen, maar helaas mocht die er niet van komen.

Op zaterdag 7 mei ontvangt sv Poortugaal middenmoter Zwaluwen. Aanvang 14.30 uur.

Capelle_-_sv_Poortugaal.jpg