Mooie overwinning sv Poortugaal 1

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Op een zonovergoten middag mocht sv Poortugaal zaterdag weer eens thuis spelen, deze keer niet tegen een vereniging die strijdt om promotie: Zwaluwen. Voorafgaand aan de wedstrijd nam de vereniging een indrukwekkende minuut stilte in acht voor het overleden erelid Leen Zevenbergen.

De openingsfase gaf beide teams de gelegenheid de mogelijkheden die de andere partij bood af te tasten. In de 17e minuut brak Smally leek door, waarbij hij op weg leek naar de openingstreffer. Hij werd echter tegen de vlakte gewerkt, waardoor de voorsprong er nog niet kwam. De scheidsrechter deed de overtreding slechts met een gele kaart af, waarvan er later nog meerdere zouden volgen.

Zeven minuten later creëerde Zwaluwen voor zichzelf de eerste mogelijkheid. Het schot op doel ging echter voorlangs. Weer zeven minuten later was het wel raak, toen Smally leek een nieuwe mogelijkheid keurig afrondde: 1-0.

Het in het rood spelende Zwaluwen was amper bekomen van deze tegenslag toen sv Poortugaal opnieuw toeslag. De weer gevaarlijk opkomende Smally Lake liet de door Jordex gesponsorde wedstrijdbal toen door Claudio Santos Silva tegen het net schieten: 2-0.

In de tweede helft was het duo Santos Silva en Lake wederom enkele malen gevaarlijk. De goed spelende doelman van Zwaluwen behoedde zijn ploeg voor een grotere achterstand. Ook een verkeerd uitgepakte terugspeelbal wist hij op fraaie wijze voor zijn doellijn te keren. De kopbal van Smally Lake, op een voorzet van Patrick Fernand, was hem in de 71e minuut echter te machtig: 3-0. Dat was ook de eindstand. Het debuut van Samuel Hooi en van Tarik Amezian was naast de overwinning ook een positief aspect aan deze middag.

Aanstaande zaterdag speelt sv Poortugaal wederom. Dan wordt er om 14.00 uur afgetrapt bij het Utrechtse DHSC.

Een_aanvallend_sv_Poortugaal_tegen_Zwaluwen.jpg