Druilerig.

3172XC
POORTUGAAL

Nieuwe tenuesponsors sv Poortugaal

Afgelopen zaterdag mocht het vlaggenschip van sv Poortugaal aantreden tegen de Jodan Boys uit Gouda in nieuwe tenues met de sponsors:

Portex Logistics uit Rhoon - www.portexlogistics.com

Grando Keukens & Bad uit Hoogvliet – www.grando.nl

Nsecure uit Barendrecht – www.nsecure.nl

In de loop van het seizoen worden alle selectieteams vanaf onder 13 jaar van deze nieuwe voetbaltenues voorzien. Het bestuur is verheugd met het aantrekken van deze sponsors.

De wedstrijd zelf eindigde letterlijk en figuurlijk in een druilerige middag. Na de successen in de eerste 8 wedstrijden met 15 punten was de tegenstander met hetzelfde aantal punten een maatje te groot. Al na de derde aanval wisten de Jodan Boys na een afgeslagen corner in de verre hoek te scoren. De blauw-zwarten werden wakker geschud en zochten de aanval. Dit leidde in de 25ste minuut tot de gelijkmaker. Er was weer hoop onder de Poortugaal supporters, maar deze was van korte duur. Negen minuten later bolde het net door een kopbal uit een corner. De gasten uit Gouda waren scherp, want bij de eerstvolgende aanval na de aftrap was het wederom raak en leek de 1-3 onoverbrugbaar.
Na rust probeerde de thuisploeg het tij te keren, maar een bal die van de doellijn werd gehaald en een poging die op de lat uiteenspatte brachten niet de gewenste aansluiting. Een vrije kans van Smally Lake in de 75ste minuut bleek ook niet toereikend te zijn. De Gouwenaren hielden het hoofd koel en speelden geconcentreerd tot het eindsignaal. Trainer Peter Klomp van Poortugaal was na afloop duidelijk in zijn oordeel. “De tegenstander kan goed zijn, maar wij boden niet het gewenste spel. In de uitvoering waren er teveel fouten. Hier leren wij weer van om ons voor te bereiden op de volgende wedstrijd.”