Knappe winst 1e elftal in Scherpenzeel

Eikenlaan 6
3925VK
SCHERPENZEEL GLD

Zaterdag 2 april speelde sv Poortugaal de uitwedstrijd bij Scherpenzeel. Een tegenstander die de blauw-zwarten in de thuiswedstrijd via gevaarlijke counters twee keer wist te verrassen en de club uit Poortugaal op een 0-2 nederlaag trakteerde. Deze keer moest het dus anders en dat lukte ook: 0-1.

Toch was het vanaf het begin niet de gemakkelijkste wedstrijd van de bezoekers, zeker niet in vergelijking met de wedstrijd van een week ervoor. Toch had sv Poortugaal in de eerste helft het betere van het spel.  De beloning daarvoor kwam in de 21e minuut toen een verdediger van Scherpenzeel de bal in de voeten van Patrick Fernard schoof. Zijn schot kwam terecht op de tweede paal en vervolgens voor de voeten van Bjorn Wagenaar die ter hoogte van de strafschopstip de 0-1 wist te scoren.

In de 27e minuut raakte Shelvante de Brito naar het zich liet uitzien ernstig geblesseerd en zijn knieschijf verdraaide. Dit betekende niet alleen zijn einde van de wedstrijd, maar ook een bezoek aan het Gelderse Vallei ziekenhuis. De wedstrijd had echter nog een lange weg te gaan, maar speelde zich vooral in een laag tempo af. Het leverde beide ploegen weinig kansen op en het publiek kreeg het van deze wedstrijd niet bepaald warm, hoewel dat gezien de temperatuur wel prettig zou zijn geweest.

Ook deze keer troffen we een vrouwelijke scheidsrechter in de hoofdklasse. Zij zag ook dat Sam van Nies uit onze JO19-1 in de 71e minuut zijn debuut voor het eerste elftal maakte. Een mooi en gedenkwaardig moment voor Sam en de vereniging. Na afloop heerste bescheiden tevredenheid. Net als vorige week werden er drie punten aan het totaal toegevoegd.

A.s. zaterdag speelt het eerste elftal om 14.30 uur bij Jodan Boys in Gouda.

Dit YouTube-filmpje waarin een interview te zien is met de trainer, bevat onder andere het spelfragment met de 0-1.
Zie ook de samenvatting en besteed niet teveel aandacht aan de titel...