Kraker om de 3e plaats.

3223KE
HELLEVOETSLUIS

20-11-21 Nieuwenhoorn MO15-1 — Poortugaal MO15-2

Wat een heerlijk gevoel zaterdagochtend 6.15 de wekker want we mogen weer om 8.30 voetballen.

Tegen onze directe concurrent om de 3e plek mochten we vandaag aantreden. Met maar 13 meiden gingen we deze wedstrijd met vertrouwen tegemoet( gelukkig wilde Nikita ons versterken vandaag waarvoor veel dank we hebben van je genoten ) Vanaf het begin zaten de meiden er goed op, de tegenstander werd goed onder druk gezet en er werd heerlijk gevoetbald.

Waar we vaak de rust niet zien aan de bal was dat vandaag in de 1ste helft heel anders. Er werd naar hartelust gecombineerd, de bal ging van links naar rechts en weer terug. Al in de 6 minuut scoorde Chelsey de 0-1 en die stand verdubbelde ze in de 16e minuut, na een fantastische aanval die over meerdere schijven ging maakte ze het mooi af. Je kon zien dat ze weer volledig opgeknapt is.

We bleven doorgaan en Nieuwenhoorn wist echt niet waar ze het moesten zoeken. Nienke , Roos Norah-Fay en Lenthe heerste op het middenveld en onze aanvallers waren een plaag voor de verdediging door het continue afjagen. Jolie scoorde in de 26ste minuut de 0-3 en Chelsey zette de stand voor rust op 0-4 na zeer goed doorgaan op de keeper.

Het is dat Jolie de vizier niet geheel scherp had in de 1ste helft anders had de stand er in ons voordeel nog veel hoger uit kunnen zien. Denk dat ze wel 3 of 4 keer alleen voor de keeper heeft gestaan.

Met de paar ouders die mee mochten hebben we echt erg genoten. Het leek wel of er keihard getraind was donderdagavond 😉!

In de rust hebben André en ik weinig hoeven te zeggen, het enige was, ga zo door meiden want dit ziet er super uit. Mooi om te horen uit de mond van de trainer van de tegenstanders dat de meiden normaal zo heerlijk kunnen voetballen maar dat ze een off day hadden, waar hebben we dat meer gehoord…. De tegenstanders van vorige week zeiden hetzelfde. Zal dan denk toch aan ons liggen maak ik hier uit op.

De 2e helft had een heel ander verloop. Het werd een slijtage slag, rommelig en het leek of de concentratie er een beetje uit was. Hard gewerkt werd er echter wel, ik heb meerdere slidings gezien van bijv Lenthe maar ook Chelsey zag ik glijden. De tegenstanders konden niet zo goed om gaan met onze fysieke arbeid, want wat hebben we er toch een paar tussen zitten die er volop kletsen, hard maar wel fair.

Nieuwenhoorn kwam er wel vaker door heen wat resulteerde in 2 doelpunten. De verdediging heeft nog heel wat weg gehaald en ook Floortje was weer scherp op de momenten dat ze er moest staan.De winst kwam hierdoor nooit in gevaar. Jolie had het slot akkoord door nu wel trefzeker te zijn, alleen voor de keeper koos ze nu een hoek en schoot beheerst over de grond raak.

Deze topper hebben we winnend afgesloten. Volgende week echt een heuse kraker tegen de koploper.

Nadat de training donderdag niet heel erg lekker is verlopen hebben deze groep meiden ons vandaag toch weer trots gemaakt. Een grote pluim voor alle dames voor het leuke voetbal en de noeste arbeid. Dit was wederom een team overwinning⚽️