Sterke start MO15-2

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Vandaag is het dan eindelijk zo ver, de competitie gaat beginnen en hoe fijn is het om die thuis te beginnen. De meiden moesten tegen FC IJsselmonde. Toen de tegenstander het veld op kwam waren de meiden onder de indruk van hoe groot de tegenstanders waren en dat bleek ook in de eerste paar minuten, we speelden niet ons eigen spel en lieten ons onder druk zetten, dit resulteerde in een snelle tegen goal! Dat was het punt dat de meiden het een beetje van zich afgooide en mee gingen in het fysiek van de tegenstanders. Chelsey lanceerde zich zelf en schoot raak, wat een ontlading. Hierna trokken we de wedstrijd redelijk naar ons toe, het was een behoorlijk gevecht. Jolie scoorde voor rust de 2-1, na een kort genomen achterbal tussen Stephanie en Claire gaf Claire de bal goed door het midden op Jolie die het goed afmaakte,maar we hadden ook nog wat te verwerken, de laatste vrouw van Fc IJsselmonde was zo groot en sterk die liep veel dicht, vlak voor rust werkte ze bijna Yara onder de grond, de tranen vloeide even maar deze bikkel stond na even lucht happen snel weer op! We hadden vlak daarna nog op 2-2 kunnen komen, maar door goede ondersteuning van Charlene ( die toch een sterke wedstrijd speelde)aan Floortje werd dat nipt voorkomen. We gingen met 2-1 de rust in, even de koppen bij elkaar en lekker even klagen over hoe hard de tegenstanders speelde. De 2e helft ging ook weer redelijk gelijk op, na een overtreding van ons op het middenveld nam FC IJsselmonde een vrije trap die onhoudbaar was, soms moet je ook gewoon genieten van een mooie goal en accepteren. Hierna pakte de meiden het heft in handen we kwamen er regelmatig goed uit wat de 3-2 opleverde. Na regelmatig goed doorgaan van onze voorhoede ondersteund door het middenveld kwamen we vaak voor de goal, Lenthe had de 4-2 op voet maar raakte van dichtbij de lat wat knap was hoor 😀. De 4-2 viel dan toch vanuit goed samenspel tussen Nienke, Chelsey en Jolie. Als we dat samenspel vaker hadden gezocht had de uitslag nog verder op kunnen lopen. Na een goed schot van Jolie die prachtig werd gehouden door de keeper kwam de bal terug het veld in Jolie en Chelsey gingen beide naar de bal en wie de bal er in prikte was mij niet helemaal duidelijk dus geef m aan beide dames haha! De 5-2 was een feit en de wedstrijd was binnen. Wederom een prachtige overwinning die niet zo maar aan kwam waaien. Ik wil ook zeker de verdediging even los benoemen en onze keeper want die hebben met z’n alle heel wat geruimd. Trots op deze kanjers en op naar volgende week!