Veerkracht

3299XG
MAASDAM

Binnenmaas FC MO15-1 — sv Poortugaal MO15-2

Gelukkig mogen wij nog ballen en vandaag moesten we aantreden uit tegen Binnenmaas. Een tegenstander die weliswaar onder ons staat maar toch ook al wat punten bij een gesprokkeld heeft.

Op een prachtig complex mochten de meiden op een echt grasveld voetballen en dat valt de dames zwaar, geen biljartlaken maar een hobbelig veld!

We begonnen op de een of andere manier niet scherp aan de wedstrijd en stonden zeer snel met 3-0 achter. We stonden langs de lijn echt met verbazing te kijken en helaas mede omdat we verwend zijn en zo naar het einde van de 1ste helft van de competitie zo hoog staan waren we soms iets te heftig in het aanwijzingen geven en te hard kritisch. Daar werden we op gewezen door sommige meiden en ze hadden ook wel een beetje gelijk. De trainers worden soms een beetje te fanatiek(!sorry daarvoor meiden).

Wat echt te prijzen viel is dat na de 3-0 de maat vol was voor de meiden, ze gingen eindelijk doen waar ze zo goed in zijn, samen spelen en knokken voor elkaar. Langzaam namen we het heft in handen wat  dan ook snel resulteerde in een mooie aanval over rechts Jolie. R omspeelde de keeper en schoof de bal binnen. We wisten weer wat scoren was.

Het middenveld was vanaf dat moment van ons en we werden veel sterker. In de 24ste minuut scoorde Jolie. M de 3-2 wat ook de ruststand was.

Na in de rust de mierzoete siroop gedronken te hebben en een kleine peptalk van ons gingen we ervoor, iedereen had iets van, deze trekken we over de streep, je voelde iets van onverzettelijkheid in de groep en de sfeer was er niet een van dat we achter stonden.

De 2e helft was vanaf het begin van ons al na 1 minuut was het raak Jolie. M werd gelanceerd en ze scoorde nu beheerst, dat was niet altijd zo want ze was niet altijd even scherp en was soms ongelukkig in haar acties en had ook last van haar enkel. Aanval op aanval, er werd naar hartelust gecombineerd met Nienke en Chelsey als motortjes van het geheel op het middenveld. Chelsey op het middenveld was een match ze vulde haar rol perfect in. Na een heerlijke pass op Jolie R raasde zij zoals zo vaak langs haar tegenstander en gaf voor, helaas kwam de bal net niet aan maar de toon was gezet.

Het meisje die tegen Jolie R speelde wist echt niet wat haar overkwam en ik denk dat ze er vannacht van droomt zo vaak werd ze voorbij gelopen of met slimme lichaamsschijnbewegingen te kijk gezet.

In minuut 49 werd Chelsey met een goede pass van Yara richting strafschop gebied gestuurd, in plaats van voor eigen gewin te gaan keek ze goed om haar heen en legde de bal panklaar voor Jolie. M die op haar beurt haar 3e van wedstrijd maakte, de stand was van 3-0 achter omgezet naar 3-4 wat een veerkracht💪.

Chelsey werd beloond voor haar goede spel door een doelpunt in de 53ste minuut. Het mooiste doelpunt van de wedstrijd kwam ook op haar naam, na een fantastische steekpass van Claire had ze de weg open richting goal en schoot snoeihard in de kruising, via de kruising ging de bal naar de andere kant en viel via binnenkant paal binnen, echt een heerlijk doelpunt.

Daarna kregen we nog kans op kans, afstand schoten van Roos, Claire, Chelsey en Yara gingen allen naast of belanden in de handen van de keeper.

Deed de tegenstander dan helemaal niets meer…. Ja zeker wel ze scoorden nog wel een keer maar voor de rest stond de verdediging wederom als een huis. Stefanie en Claire heersten in het midden en op de flanken hielden ze het ook goed dicht de 2e helft met als onbetwiste beste speelster van de wedstrijd in mijn ogen Lenthe. Misschien niet de meest gepolijste speelster maar wat heeft zij een energie in de wedstrijd gegooid, heb haar volgens mij wel 8 slidings zien maken en ging elk duel vol de beuk er in maar wel altijd fair.

Als er een paar dames over hoofdpijn klagen kan dat goed, ze hebben namelijk meer gekopt dan in de rest van het achter ons liggende seizoen 😂🙈.

We staan nu 2e maar onze concurrenten hebben minder wedstrijden gespeeld, wel is het zo dat hun allemaal nog tegen elkaar moeten.

Ik val in herhaling maar wederom trots op deze toppers. Hopelijk volgende week voor de laatste van deze seizoenshelft.