Nazomerweer.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – SHO JO19-1; 4-2 (3-1)
Zaterdag 25 september 2021
Competitie.

Van de week werd duidelijk dat we door zijn in de beker. De bekerwedstrijd van afgelopen zaterdag (ook SHO JO19-1) werd, naar ieders verrassing, afgelast. Gelukkig wisten we dit nog voor vertrek anders hadden we voor niets de reis naar Oud-Beijerland ondernomen. Aanvankelijk was de officiële lezing van afgelasting dat de scheidsrechter niet was komen opdagen. Later werd dat in voetbal.nl veranderd in ‘not’ (niet opkomen thuis-elftal/team). Voor ons blijft het gissen, maar wellicht worden we vandaag wijzer, want ook vandaag is SHO onze tegenstander. Nu een thuiswedstrijd en voor de competitie.

Onze laatste bekerwedstrijd in de poule ging dus niet door. Wat gaat er nu gebeuren? De andere wedstrijd, Excelsior’20 JO19 -1 tegen Spijkenisse JO19-1, heeft wel doorgang gevonden. Een 0-5 overwinning voor Spijkenisse. Moeten we die bekerwedstrijd nog inhalen? Kennelijk niet, want in de loop van de week werd SHO uit de klassering gehaald en vervielen de wedstrijden van SHO. Dat betekent dat onze jongens geëindigd zijn op de eerste plaats in de poule met 6 uit 2, gevolgd door Spijkenisse met 3 uit 2. Inmiddels is duidelijk dat spartaan’20 JO19-1 de volgende bekertegenstander is (thuiswedstrijd woensdag 20 oktober om 18.30 uur). Spannend!

Vandaag werd op veld 4 om 14.15 uur afgetrapt. Blauw-Zwart tegen Wit-Zwart. Eigenlijk is daar alles wel mee gezegd. Wel mooi weer voor de toeschouwers, lekker in het zonnetje. Het was geen leuke wedstrijd. Veel irritaties en een hoop gemekker. Poortugaal wel de betere ploeg, wat resulteerde in een 3-1 ruststand. Doelpunten van Max S. (9e minuut), Kay (29ste minuut) en Sam. In de 40ste minuut van de 2e helft wist SHO de aansluitingstreffer (2-1) te maken. Althans dat dachten ze, want in de 41ste minuut was het Sam die de 3-1 ruststand op het bord zette.

De rust werd gevolgd door een matige 2e helft, met weer een hoop irritaties en gemekker, met de hoogtepunten tussen minuut 28 en minuut 31. In de 29ste minuut wist Samuel een terecht gegeven strafschop te verzilveren, 4-1. Nu was het SHO dat kort na een tegentreffer wist te scoren. In minuut 30 stond het ineens 4-2. Zou het dan toch nog spannend worden? Eerlijk gezegd niet. De wedstrijd sleepte zich verder naar het einde. De eerste 3 punten in de competitie zijn binnen.

We kunnen ons gaan opmaken voor de volgende wedstrijd. Op zaterdag 2 oktober  is FC Binnenmaas JO19-1 de tegenstander. Binnenmaas moest vandaag uit in en tegen Brielle,  1-4. Binnenmaas is dus ook gestart met een driepunter. In Maasdam wordt om 14.30 uur afgetrapt. Hopelijk weer met mooi nazomerweer.