Meiland

Rijksstraatweg 270
3223KE
HELLEVOETSLUIS

Het goede nieuws is dat we niet vorige week afgehaakt zijn tegen NSVV, maar dat we het afhaken een week hebben kunnen uitstellen. De wedstrijd tegen NSVV ging namelijk niet door vorige week. Vandaag tegen Nieuwenhoorn zijn we echter wel voorlopig afgehaakt voor de bovenste regionen van de ranglijst. Na een draak van een eerste helft en gelukkig een betere 2e helft kwamen we uiteindelijk niet verder dan een 3-2 nederlaag, na een 3-0 achterstand.

Bovenstaande is kort na de wedstrijd opgeschreven, dus met enige teleurstelling, terwijl uw verslaggever doorgaans niet zo negatief is. En uw verslaggever wil helemaal niet negatief zijn, want er wordt heus hard gewerkt door de jongens, maar het valt allemaal net even de verkeerde kant op. De tegenstanders weten vaak niet op eigen kracht te scoren, maar vaak door toedoen van ons zelf. Dat moet echt beter. Dat kan, want voetballen kunnen de jongens echt wel.

Zo’n 10 minuten na de aftrap liepen we al achter de feiten aan. Een snoeihard zondagsschot vloog zo stijf de kruising in, 1-0. Vlak voor rust 2-0 en direct na de rust 3-0. Konden we dat nog goed maken? De schouders gingen er onder en er werd geknokt voor elke bal. Kay wist de achterstand terug te brengen tot 3-2 (minuut 15 en 24), maar helaas was dat niet voldoende.

Over scheidsrechters zeggen we natuurlijk nooit iets, hoewel dat soms niet meevalt, maar behalve dat de scheidsrechter van vandaag op Martien Meiland leek zeggen we er verder niets over. We hadden zelf gewoon veel slimmer moeten zijn. Uiteindelijk laten we ons zelf uit ons spel halen door scheids en/ of tegenstander. Geen gelul, maar voetballen!

We zijn inmiddels op de 8e plaats beland op de ranglijst met 5 gespeeld 5 punten. Als je volgende week verliest kan je zomaar laatste staan. Dat is toch onze eer te na?

Volgende week thuis tegen NSVV, om 13.30 uur op veld 4. De wedstrijd die eigenlijk vorige week al gespeeld zou zijn. NSVV momenteel 3e met 5 gespeeld 12 punten. Aan de bak en ons niet laten afleiden. Vanaf het begin knokken, net zoals vandaag de 2e helft. Op naar de 3 punten!

U komt toch ook kijken?