13-11-2021 PPSC MO15-1 - Poortugaal MO15-2

Parkweg 421
3121KK
SCHIEDAM

Vandaag mochten we weer aantreden voor de bekercompetitie. Mooie tijd 12.00 uur voetballen, konden we weer eens wat langer blijven liggen.

Voor de wedstrijd was het een hoop gebel en appen om een team op de been te krijgen, helaas hebben een paar van onze meiden een flinke verkoudheid te pakken, voor deze meiden beterschap.

Gelukkig wilde Jolie ons komen versterken, waarvoor haar ouders enorm bedankt, hebben toch hun zaterdag schema voor ons omgegooid.

We kwamen aan in Schiedam en het zonnetje begon te schijnen toen we het veld opliepen, dat was een voorbode van een mooie middag voor de meiden. We begonnen fel aan de wedstrijd en na een 1.46 was het al raak door Jolie.M een en al euforie en de tegenstander wist niet wat ze overkwam. Hierna was het aanval na aanval op het moeilijk bespeelbare zware veld. Nadat Jolie.M een paar kansen niet verzilverde was dan in minuut 8 de 0-2, wat een heerlijk doelpunt over meerdere schijven. De bal werd door Norah-Fay op links naar Roos gespeeld, Roos speelde de bal naar rechts op Lenthe en zij op haar beurt naar Chelsey op rechtsbuiten, Chelsey gaf de bal voor en Jolie.M had een intikker, zo willen we de doelpunten heel graag zien.

We bleven gestaag door gaan met Jolie R als aanjager en verdeelster op het middenveld, heerlijk om te zien dat ze zo het overzicht houd, hier gaat het hele team beter door voetballen. De tegenstanders probeerden het soms maar de verdediging met Stefanie als dirigent gaf niet veel weg. Maar toch kwam er een corner, de bal werd hard voor gegeven en de bal ging via Stefanie en Angelina de goal in. We moesten de tegenstanders even helpen zodat ze het gevoel hadden dat ze ook mee deden( heel aardig van de meiden 😂). We herpakten ons snel en uit een scrimmage na doorgaan van Jolie M kon Yosan de bal intikken, vlak er na scoorde ook Jolie M zelf nog en vlak daarna Jolie R met een goed schot de 1-5. De laatste goal van de 1ste helft kwam op naam van Claire en hoe blij was zij 😂😂.

Na even van de rust genoten te hebben en vooral gegil door de lieveheersbeestjes plaag die daar was gingen we weer door. Hetzelfde spel- beeld. Poortugaal viel aan en als de tegenstanders wat wilden dan voerde iedereen z’n taak uit in de verdediging, en de spaarzame keren dat ze er wel door heen kwamen vonden ze Floortje voor hun neus die haar doel voor de rest schoonhield.

We voetbalden er op los en dat leverde de 2e helft nog 6 doelpunten op 3x Jolie M 2x Jolie R en Claire.

Wat op voorhand door ons als een zware wedstrijd werd gezien bleek een gemakkelijke middag te worden. Deze tegenstander doet het heel goed in de competitie en de trainer van hun noemde het een offday van hun, ik wil het liever een goede dag van ons noemen. Alle lof voor het gehele team en we bekeren lekker door.

Ook top dat Chelsey en Roos na heel de week ziek geweest te zijn toch wilden komen. Vooral Chelsey zat er na de wedstrijd helemaal doorheen maar wilde haar team niet in de steek laten. Hoop dat alle meiden snel weer op de been zijn.