Bekers.

's-Gravendeel JO19-1

27 oktober 2021 19:45

’s Gravendeel JO19-1 – sv Poortugaal JO19-1; 0-6 (0-2)

Woensdag 27 oktober 2021

Abel-cup.

Bekers.

Het is even geleden dat u iets van ons gehoord heeft en inmiddels zijn we ook al weer een paar wedstrijden verder, maar woensdagavond 27 oktober stond er een bekerwedstrijd (Abel-cup) in en tegen ’s Gravendeel op het programma, tegen JO19-1.

Eerst even terug in de tijd. Het laatste nieuws van onze JO19-1 dateert van 9 oktober, het kansenfestival tegen Smitshoek JO19-2. Hierna hebben onze jongens nog gevoetbald tegen RVVH JO19-1 (16.10.2021), wat geëindigd is in een 1-1 gelijkspel en wat ook weer een kansenfestival was en waar we tegen het einde van de wedstrijd nog goed zijn weggekomen. Ons doelpunt werd hier gemaakt door Luuk, in de 8e minuut van de eerste helft.

Hierna volgde midweeks (20.10.2021) een bekerwedstrijd tegen Spartaan ’20 JO19-1, een 1e divisionist. Aan de bak dus! Uw verslaggever was helaas niet van de partij, maar werd op afstand wel op de hoogte gehouden. Het werd een zinderende wedstrijd met een happy end! Poortugaal kwam op een 3-0 voorsprong, waarna Spartaan’20 toch weer terug wist te komen tot 3-3. De absolute held van de avond werd Johnathan, die in de slotsecondes de 4-3 op het scorebord wist te brengen. Dus door in de beker.

Vandaag dus naar ’s Gravendeel. ’s Gravendeel JO19-1 speelt eerste klas en speelt bij onze JO19-2 in de competitie. Toevallig treffen die elkaar a.s. zaterdag.

Met de rust stonden we vrij eenvoudig op een 0-2 voorsprong door 2 doelpunten van Nick, beiden met het hoofd. De 1ste uit een vrije trap van Aram (13e minuut) en de 2e uit een corner (39ste minuut). Dit gingen we niet meer weggeven. Toch?

Inderdaad. Dat hebben we niet meer weggegeven. Sterker nog, na het laatste fluitsignaal stond er uiteindelijk een 0-6 overwinning op het bord. Vandaag werden de kansen wel benut. In de 21ste minuut en in de 32ste minuut van de 2e helft was het Sam die de score op 0-3 en 0-4 bracht, ook beiden met het hoofd.

Tegen het laatste fluitsignaal aan kwamen er nog 2 fraaie doelpunten bij. In de 45ste minuut kreeg Max de bal op de 16-meter links van het doel en krulde de bal geplaatst over de keeper heen in de rechterbovenhoek, 0-5. En in minuut 46 wist ook Samuel nog het net te vinden. Eindstand 0-6 en ook door in dit bekertoernooi.

Zaterdag (30.10.2021) wacht weer een competitiewedstrijd. Er wordt thuis om 12.00 uur afgetrapt tegen NSVV JO19-1, op veld 4. NSVV is momenteel 2e op de ranglijst met 12 punten uit 5 wedstrijden. Onze jongens zijn met 5 punten uit 4 wedstrijden terug te vinden op de 6e plaats. Wordt het aanhaken of (voorlopig) afhaken?