Publiek.

Smitshoekse Baan 25
2993BZ
BARENDRECHT

Vandaag een vroege uitwedstrijd. We moesten 7.45 uur verzamelen bij onze eigen sv om om 08.30 uur aan te treden bij en tegen Smitshoek JO12-3. Gelukkig mocht er vandaag nog publiek bij, zodat de toeschouwers nog zonder zorgen langs de lijn konden staan. Hoe zal dat volgende week zijn? Verder waren ook bij Smitshoek de nieuw afgekondigde maatregelen van kracht. Volwassenen mochten alleen naar binnen met een QR-code.

Na de warming-up werd door de scheidsrechter het startsein gegeven, voor wat later bleek een spannende pot. De eerste helft ging, ondanks enig Poortugaals overwicht, vrijwel gelijk op. De ruststand was dan ook 0-0. Er werd leuk gevoetbald en redelijk over gespeeld, maar verder dan de denkbeeldige 16-meter kwamen we niet. Dat laatste gold overigens ook voor Smitshoek. Er werden over en weer slechts speldenprikjes uitgedeeld.

Na de rust werd de druk op Smitshoek opgevoerd en dat leverde kans op kans op. We kregen de bal echter niet voorbij de keeper. Pas een kwartier na de thee bracht Benjamin de 0-1 op het scorebord. Een verdiende voorsprong. Nu vasthouden en uitbouwen. Toch?

De vreugde over de voorsprong was helaas van korte duur, want enkele minuten later wist Smitshoek, eigenlijk uit het niets, de gelijkmaker in de touwen te schieten. Koppies weer omhoog en blijven voetballen. Uiteindelijk werd het harde werken beloond, want 5 minuten voor tijd wist Anna de keeper van Smitshoek te verschalken, 1-2.

Nog een paar minuten billenknijpen en we zouden onze overwinning in de zak kunnen steken. Smitshoek was echter niet meer bij machte om gevaarlijk te worden en zo werden de 3 punten over de streep getrokken. Uiteindelijk een mooie overwinning. Dat geeft goede moed voor de komende wedstrijd en tevreden trainers. Goed gewerkt jongens en meiden!

Volgende week zaterdag weer een uitwedstrijd. Op 20 november zal er om 10.30 uur afgetrapt worden bij en tegen vv Brielle JO12-2. Brielle is op dit moment 4e op de ranglijst met 3 punten uit 2 wedstrijden. Wij staan op doelsaldo op de 2e plaats met 7 punten uit 3 wedstrijden. Wat gaan we doen …?