Gewonnen van de koploper!

sv Poortugaal MO15-2

Nieuwenhoorn MO15-1

26 februari 2022 10:15

T. Klaassen

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Op een zonovergoten SV Poortugaal-terrein konden we vandaag de op dit moment koploper treffen. Veld 1 , kleedkamer 1 en tegen de nummer 1.

Doordat dit een wedstrijd is die precies in de vakantie tijd valt was het passen en meten en na veel heen en weer appen konden we een compleet team neerzetten. Heel veel dank aan de meiden en de trainers van de andere teams die hun ons wilde helpen.

Ook aan deze wedstrijd begonnen we weer heel sterk, alhoewel het in het begin vooral aftasten was en er niet veel gebeurde in beide 16 meter gebieden was het al gelijk een intensieve wedstrijd met felle faire duels op het middenveld.

Onze aanvalsters Jullie en Chelsey waren ondertussen een ware plaag voor de verdediging van de Nieuwenhoorn ondersteund door ons middenveld, regelmatig werd het doel bestookt wat dan ook de 1-0 van Chelsey opleverde. De meiden bleven daarna aanval op aanval opzetten. Afstandsschoten van Jolie en Jullie gingen naast, over of werden gepakt door de keeper, hoewel we in de 1ste helft de veel betere ploeg waren gingen we rusten met een 3-0 voorsprong, alle 3 de doelpunten kwamen op naam van Chelsey.

De 2e helft had Nieuwenhoorn wat omzettingen gedaan waar we geen raad mee wisten. De sterkste speelster was in de spits gezet en ze speelde alles op haar op goed geluk. Dat geluk kregen ze dan ook want uit het niets was daar de 3-1 en net als de vorige 2 wedstrijden ging de tegenstander er in geloven en we hadden het zwaar. Na een in onze ogen onterecht toegekende vrije trap recht voor de goal schoot de spits van Nieuwenhoorn van zo’n 30 meter snoeihard binnen, doordat Esmee werd gehinderd door de scherpe zon in haar gezicht zag ze de bal te laat waardoor het 3-2 werd.

Deden we dan zelf helemaal niets meer de 2e helft, ja zeker wel alleen we waren onfortuinlijk in de afronding of de eindpass. Ze hebben gestreden als leeuwinnen de 2e helft, geschoffeld, slidings, overtredingen en het belangrijkste de voorsprong geconsolideerd 3-2 gewonnen van de koploper.