De Jonge Spartaan 15-1 — sv Poortugaal 15-2

Oostplaatseweg 19
3241LV
MIDDELHARNIS

Een wedstrijd waar de spanning op zat bij de meiden en bij de trainers. Na het gelijkspel van onze directe concurrenten vorige week konden we stappen maken naar een virtueel kampioenschap.

Door afwezigheid van onze spits Chelsey, die ons vaak de weg wijst moesten we anticiperen. Heel fijn was het dat Sophie en Jolie, die beiden sv Poortugaal gaan verlaten naar een wat hoger plan, ons wilden helpen in deze belangrijke wedstrijd.

De sfeer was top, muziek in de kleedkamer en naar het veld, de meiden wilden er voor gaan maar ja de spanning was er.

De wedstrijd begint en we zijn van het begin beter. Aanval op aanval maar in plaats van door te lopen kozen we voor afstandsschoten en helaas niet op scherp. De spaarzame uitvallen van Spartaan waren beide raak 2-0 achter.

In de rust een gesprek, maar wat dan? Ga zo door maar maak het af.

2e helft.

Volle bak dames.

Heel snel werd een afstandsschot van Lenthe niet goed ingeschat, doelpunt….. Yes

De meiden zagen het, voelden het en gingen er voor. Aanval op aanval maar ook beducht op de tegenaanval want de tegenstanders hadden versterking van hun MO-17 gekregen.

Goeie aanval maar net niet, afvallende bal die voor de voeten van Yara komt, bam….. doelpunt 2-2.

Aanblijven dringen was de opdracht en verdedigend niets weggeven. Nou met kunst en vliegwerk, kopballen van Stefanie, het nodige breek werk van Claire en de middenvelders Roos, Nienke en Sophie( sorry als ik meiden vergeet) bleven ook maar beuken. Na een mooie voorzet van Jolie wordt de bal goed doorgelaten naar Sophie die heerlijk uithaalt 2-3…. Toch? Nee afgekeurd, de scheidsrechter vond dat er hinderlijk gepraat werd dus goal telt niet, belachelijk maar het is zo, de man had nog een paar heerlijke niet te volgen beslissingen maar we moeten het zelf doen.

En dan toch zo’n 7/8 minuten voor tijd wordt Jolie gelanceerd door Sophie en kan op de keeper af, jaaaaa 2-3……. wat een ontlading en zo verdiend. In de laatste minuten een paar spannende hachelijke momenten gehad maar daar tegenover ook nog een uithaal van Lenthe op de lat die we al bijna telde. Heerlijke te spannende wedstrijd. Een collectieve overwinning van deze topgroep.

Virtueel kampioen wie had dat gedacht… gehoopt wel.

Volgende week nog even afwachten maar wat er ook gebeurt, deze meiden groep zijn onze kampioenen hoor.

Ouders die er allemaal waren, dank je wel voor de support en hopelijk tot volgende week. Voetballend of als support langs de lijn en daarna de meiden het seizoen af te laten sluiten zoals ze verdiend hebben.