19-3-2022 sv Poortugaal MO15-2 — Dilettant MO15-1

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Vandaag een wedstrijd die zoals iedere wedstrijd op de club vandaag in het teken stond van overlijden van Jan Gideonse. Voor de wedstrijd een minuut klappen met beide teams opgesteld rondom de middencirkel. Een eerbetoon aan een man die zo veel voor de club heeft betekend.

De wedstrijd kon beginnen en we wisten vanaf het begin af aan dat we aan de bak konden, de tegenstanders zagen er imposant uit, grote sterke meiden waar wat leek een deel van ons team van onder de indruk was. Mede ook wel door de weersomstandigheden werd er niet het spel gespeeld waar we de laatste weken juist zo bedreven in waren het samen spel was er niet en een deel van het team speelde apathisch.

Al snel kwamen we met 0-1 achter door een kleine miscommunicatie achter in. Kop op en door gaan , echter bleven we de hele 1ste helft achter de feiten aanlopen en mocht het een wonder heten dat we niet meer achter kwamen te staan, dit mede door een fantastische redding van Floortje op een afstandsschot van de aanvoerder van Dilettant die bij de volwassen vrouwen niet zou misstaan. Met kunst en vliegwerk hielden we stand, corner na corner kregen we tegen, maar dan toch 1 moment van overleg op het middenveld, Yara heeft de bal op rechts, Nienke vraagt heel goed om de bal die ze ook ontvangt, de bal wordt de pot in gegooid en de bal komt voor Chelsey dr voeten, en zo kans hoef je onze spits niet geven, ze schiet de bal zo ongeveer door het net en maakt de 1-1 wat dan ook de ruststand was.

2e helft wind mee dus dat zou de kanteling kunnen wezen. Dat leek dan ook zo te gaan, in het begin van de 2e helft kon Chelsey alleen op de keeper af maar ze had een behoorlijk stuk af te leggen en niet elke bal kan in goud veranderen. We bleven het moeilijk houden met het fysieke spel van onze opponent en ons eigen spelletje werd maar niet gespeeld. Met wel meer de bal de 2e maar op nog 2 keer een afstandsschot van Claire na geen grote kansen mogen we denk tevreden zijn met een gelijk spel tegen onze directe concurrent, zeker gezien hun in het laatste deel van de wedstrijd er nog een paar keer gevaarlijk uitkwamen en de 1-2 op hun schoen hadden.