sv Poortugaal doet aan klantenbinding!

sv Poortugaal 1

Rijnvogels

Hoofdklasse A

12 februari 2022 14:30

M. Jobse

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Op de kop af was het alweer 11 weken geleden dat Poortugaal 1 een competitiewedstrijd speelde. Gelukkig konden na twee en een halve maand afgelopen zaterdag de vele toegestroomde supporters weer genieten van een uitermate attractieve ontmoeting thuis in een prachtige ambiance tegen één van de koplopers Rijnvogels uit Katwijk. Vooraf zouden de Albrandswaarders al blij zijn met een punt, want Rijnvogels werd gezien als een gerenommeerde opponent.

Dit bleek ook uit de openingsfase, waarbij er te veel ontzag was voor de Katwijkers. Na tien minuten gooide Poortugaal de schroom van zich af en ontstond verzorgd en compact combinatievoetbal met de eerste kansen. Rijnvogels maakte in de 19de minuut net buiten het strafschopgebied een overtreding en Nuno Andrade Varela benutte deze mogelijkheid feilloos. De verrassende 1-0 voorsprong gaf de thuisploeg vertrouwen. De rust werd zonder kleerscheuren gehaald en bij aanvang van de tweede helft toonde Poortugaal opnieuw de juiste scherpte. Nieuwkomer en debutant Björn Wagenaar wonend in Rhoon maakte een goede indruk. Man of de match werd Smally Lake door zijn onnavolgbare acties die verwarring sorteerden, maar de marge niet konden vergroten. Dit werd pijnlijk genoeg duidelijk in de 90ste minuut van de reguliere speeltijd toen het Rijnvogels lukte door Tom Bijen de gelijkmaker te produceren. Waar de Poortugaal supporters zich al rijk rekenden met drie punten was dit een flinke domper. De strijd was echter nog niet gestreden, want direct vanaf de middenstip maakte Jordi Dekker in de tegenaanval 2-1. Het slot was zinderend, omdat scheidsrechter Jobse 7 minuten blessuretijd bijtelde. Het leek een eeuwigheid, maar het eindsignaal werd juichend omarmd. Trainer Peter Klomp was euforisch: “Het plan vooraf werd uiteindelijk ook uitgevoerd!” Promovendus sv Poortugaal houdt zich kranig staande in de subtop van de Hoofdklasse. Men kijkt al uit naar a.s. zaterdag 19 februari, wanneer in de streekderby thuis Spijkenisse de volgende tegenstander is.

Poortugaal-Rijnvogels-10.JPG