Overtuigende zege 1e elftal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Op zaterdag 26 maart scheen volop de voorjaarszon op ons Sportpark Polder Albrandswaard waar 32 wedstrijden werden gespeeld met als hoofddis sv Poortugaal – Achilles ’29. De verste tegenstander in de hoofdklasse kwam uit Groesbeek dicht bij de Duitse grens en werd met creatief voetbal overtuigend verslagen met 6-1. Een geweldige opsteker na twee verloren duels met nu 32 punten uit 19 wedstrijden op de zesde plaats.

Na een aftastend begin schoot Claudio Santos Silva na 15 minuten uit zijn slof. Nog geen vijf minuten later toonde de publiekslieveling Smally Lake zijn klasse en bracht de stand op 2-0. Waar eerst toch wat angst bestond na de val op de ranglijst van de vierde naar de zevende plaats gloorde er weer hoop bij het thuispubliek. Dit werd beloond met nog twee treffers voor rust van Sven Breukhoven en Jordi Dekker. De ploeg van Peter Klomp etaleerde knap combinatievoetbal met een hoge snelheid en toonde wederom de bekende gedrevenheid, die de mannen dit seizoen al zoveel punten hebben opgeleverd.

De perfect leidende scheidsrechter was Shona Shukrula, ook bekend als grensrechter in de Eredivisie. Zij gaf kort na rust een terechte penalty aan Achilles ’29, die feilloos werd genomen 4-1. Vervolgens ging de voet van het gas, maar het lukte Poortugaal toch nog twee keer te scoren in de 71ste minuut door Bjorn Wagenaar, die met een Schotse oerkreet de goal vierde.

Tot slot bewees Niels Versteege in de 80ste minuut zijn invalbeurten op te luisteren met doelpunten. Trainer Klomp was na afloop uiteraard tevreden met de 6-1 winst. “Door het seizoen is er altijd wel puntenverlies, zoals vorige week, maar dat is geen reden tot zorgen, we blijven omhoog kijken.” Aanstaande zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen Scherpenzeel.

Spelfragment_sv_Poortugaal_-_Achilles29.jpeg