Verdrietige week wordt vervolgd met verlies

FC 's-Gravenzande

sv Poortugaal 1

Hoofdklasse A

19 maart 2022 14:30

R.A.M.W. Mol

Juliana Sportpark
Koningin Julianaweg 154
2691GH
'S-GRAVENZANDE

Verdrietige week sv Poortugaal eindigt met verlies

Sv Poortugaal werd afgelopen week in diepe rouw gedompeld na het overlijden van de zeer gewaardeerde vrijwilliger Jan Gideonse (62). De vereniging heeft haar activiteiten deze week aangepast.Het eerste elftal ving de uitwedstrijd bij ’s Gravenzande aan met een indrukwekkende minuut stilte ter nagedachtenis aan haar ‘chef-keuken’. Dit gebeurde in het bijzijn van veel zijn familieleden.

De wedstrijd zelf kende een rommelige beginfase zonder uitgesproken mogelijkheden.  De eerste kans van sv Poortugaal ontstond toen Bjorn Wagenaar met een boogbal de doelman van de thuisploeg probeerde te verschalken. De poging leverde niet  veel op. Het spel golfde wat op en neer, de hobbelige mat van natuurgras hielp niet altijd mee er een goede wedstrijd van te maken. In de 41e minuut werd ’s Gravenzande even echt gevaarlijk,  maar het gerichte schot zou slechts bij een rugbywedstrijd punten hebben opgeleverd. Een minuut later moest Dyron Bijl ingrijpen bij een nieuwe aanval op een schot van Frank Broos. Poortugaal was blij met het rustsignaal.

Jordi Dekker had de bezoekers even op kunnen veren toen hij vijf minuten na de wisseling van speelveld oog in oog kwam te staan met doelman Jurrian Jouvenaar. Het bleef nog 0-0.

In minuut 62 zag het publiek een goede aanval van sv Poortugaal.  Smally Lake gaf een goede voorzet op Jordi Dekker, maar diens schot passeerde aan de verkeerde kant van de paal de achterlijn.

In de 66e minuut was het dan toch raak. Uit een ogenschijnlijk ongevaarlijke situatie was het Yuri Westhoff die de thuisploeg op een 1-0 voorsprong zette.

Met drie wissels in de 79e minuut probeerde trainer Peter Klomp het tij te keren. Vlak nadat ook Niels Versteege het veld betrad, was het Smally Lake die met een prachtig schot voor de gelijkmaker zorgde. De vreugde was van korte duur want twee minuten later was het opnieuw raak. Frank Broos scoorde de 2-1.

Na een mooie serie zit het de laatste weken in sportief opzicht voor de fusieclub niet mee. Na het overlijden van Jan Gideonse was het al een zwarte week voor de blauw-zwarten. De nieuwe nederlaag in de competitie dompelde de club in groter verdriet,  al staat een sportieve teleurstelling natuurlijk in het niet in vergelijking met het gedwongen afscheid van een trouwe vrijwilliger.

De competitie is nog lang. Sv Poortugaal gaat komende week opnieuw op zoek naar drie punten. Dan ontvangt het Achilles’29.

1_minuut_stilte_ter_nagedachtenis_aan_Jan_Gideonse.jpg