Promotie?

3084AA
ROTTERDAM
tel. 010-4819848

Tsja, wat moeten we zeggen over deze laatste wedstrijd van de competitie? Vorige week was al duidelijk dat Poortugaal als eerste zou eindigen in de hoofdklasse I. We zijn niet meer te achterhalen door een andere ploeg, ook niet meer door Spartaan’20.

Bij Spartaan leek het seizoen al voorbij. Ze konden niet meer dan 10 man op de been krijgen, dus het kon nog wel eens een gekke wedstrijd worden. Tegen 10 man kan het nog wel eens lastiger zijn dan tegen 11 man. Halverwege viel er ook nog een speler geblesseerd uit en hoorden we dat de blonde spits van Spartaan eigenlijk de keeper was van hun JO18. Als we er maar niet te gemakkelijk over gaan denken.

Na een rommelig begin kwam Poortugaal in de 21ste minuut toch op voorsprong door Aram. Het lukte Spartaan’20 om tot en met de 3-3 in de 2e helft iedere keer na een achterstand langszij te komen. In de 34ste minuut was het Lars die de 1-2 maakt waarop Spartaan’20 weer langszij kwam in de 43ste minuut, zodat er met een 2-2 stand gerust ging worden.

Na rust dachten we snel op een 2-4 voorsprong te komen, maar helaas werd 1 van die doelpunten afgekeurd vanwege vermeend buitenspel. Het bleef 2-3 door een doelpunt van Jerome in de 3de minuut van de 2de helft, waarna Spartaan’20 toch weer gelijk wist te maken in de 35ste minuut, 3-3.

Hierna was het duidelijk over bij Spartaan’20 en werd het éénrichtingsverkeer richting de doelman van Spartaan en kort na de 3-3 maakte Twan de bevrijdende 3-4 in minuut 36. Tenslotte na diverse aanvallen schoot Aram de eindstand op het bord, in minuut 41. Uitslag 3-5 onthouden en de wedstrijd maar snel vergeten.

Een mooie eerste plaats in deze Hoofdklasse I, met een straatlengte voorsprong op de nummer 2 SHO (!), terwijl het er aanvankelijk op leek dat we in een doodstrijd met Spartaan’20 gingen bepalen wie er uiteindelijk op de eerste plaats zou komen (Hoofdklasse I - sv Poortugaal). Zo blijft de bal rond, om maar eens een cliché te gebruiken.

Knap gedaan mannen. Wij zijn trots op jullie!! Nu nog een promotiewedstrijd om te bepalen of we komend seizoen op een hoger plan kunnen gaan voetballen. Tegenstander, plaats, datum en tijdstip nog niet bekend. Houd de website in de gaten!

Bekijk hier de fotoreportage van de wedstrijd tegen Spartaan’20: Spartaan'20 JO19-2 - sv Poortugaal JO19-1, 3-5 | Flickr