Afbellen.

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

We waren er klaar voor. Warming-up gehad en in vol ornaat. Wat schetst onze verbazing? Een telefoontje vanuit Oud-Beijerland. SHO JO19-1 komt niet. Konden ze dat niet eerder bedenken? Of was het overmacht? Misschien komen we het ooit te weten. Maar ondertussen zaten we daar in de kleedkamer met ons goede gedrag. Dan maar even trainen op veld 4. Ook dat was ons niet langer dan een kwartier gegund, want veld 4 was ondertussen al aan een ander team toebedeeld. Dan maar gelijk begonnen aan de 3de helft en supporteren bij het eerste elftal, dat tegen Feyenoord moest.

Wat er verder gebeurt met deze wedstrijd is nog niet duidelijk. In de voetbal-app is deze wedstrijd weggeschreven met mededeling dat bezoekende club niet is opgekomen. Vorige week is de wedstrijd van SHO ook al gestaakt, vanwege een ongeval. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Aangezien Spartaan’20 wel speelde vandaag, tegen Smitshoek JO19-2, en deze wedstrijd won met 2-6, kwam Spartaan’20 JO19-2 op de eerste plaats met 12 punten uit 5 wedstrijden. Door de uitslag van deze wedstrijd en door de afgelasting van onze eigen wedstrijd staat sv Poortugaal JO19-1 nu op een 2de plaats met 9 punten uit 4 wedstrijden.

Dan maar weer gelijk de focus op onze wedstrijd van zaterdag 23 april. Dan maar weer eens tegen NSVV JO19-1, een uitwedstrijd. In Numansdorp gaan we starten om 14.30 uur, veld 2. In de huidige competitie hebben we ze thuis pas (19 maart) met 5-1 verslagen. De stemming is positief maar het blijft oppassen geblazen, want in de deze competitie lijkt iedereen van iedereen te kunnen winnen. Hoogmoed komt voor de val.

Vooralsnog lijkt het er op dat we na zaterdag in competitieverband pas weer in actie hoeven te komen op zaterdag 21 mei, thuis tegen Smitshoek JO19-2. Dat is wel een nadeel van die kleine competities, maar wellicht wordt ergens tussendoor nog de thuiswedstrijd tegen SHO opnieuw ingepland?

We gaan het zien! We hebben alles nog in eigen hand, dus FORZA sv Poortugaal JO19-1!