Over de streep!

Wilhelminastraat 1
3281BZ
NUMANSDORP

Een wat verlaat verslag nog van de wedstrijd NSVV JO19-1 – sv Poortugaal JO19-1 van zaterdag 23 april 2022. Een maand eerder hadden we deze ploeg al 2 keer als tegenstander. Eén keer uit voor de beker (7-1 verlies) en 3 dagen later thuis voor de competitie (5-1 winst). Aan wie ligt het dan?

Vandaag mochten we weer afreizen naar Numansdorp om om 14.30 uur te starten met de wedstrijd. Vanaf het begin was wel al duidelijk dat er maar 1 ploeg wilde voetballen. NSVV kroop in haar schulp en liet zich, zeker in de eerste helft, niet zien. Poortugaal was heer en meester en liet de bal het werk doen en er werd regelmatig op het gemak rondgespeeld achter in.

In de 16de minuut was het al raak. Vanuit een corner wist Kay er 0-1 van te maken. Op naar meer. Vijf minuten voor de rust hielp de keeper van NSVV ons een handje door in de fout te gaan waardoor Kay de 0-2 op het bord kon schieten. De rust werd verder vrij eenvoudig gehaald en aan de thee met een 0-2 voorsprong. Zou NSVV de 2e helft wel willen voetballen?

Vol goede moed aan de 2e helft begonnen. NSVV had nog niets laten zien en wij hadden al enige kansen gehad, waarvan er 2 benut werden. Het zal toch geen ‘billenknijp-wedstrijd’ worden? NSVV leek inderdaad iets scherper uit de kleedkamer te zijn gekomen. In de 6de minuut van de 2e helft wisten zij al te profiteren van een Poortugaals misverstand en maakten ze zowaar de aansluitingstreffer, 1-2.

Om een langverhaal kort te maken. Het werd dus billenknijpen geblazen tot het einde, want onze talloze kansen kregen we niet verzilverd en ondanks enig aandringen van de regenstander hielden we het verder droog achterin waardoor het toch een zwaar bevochten overwinning leek. De opluchting was dan ook enorm toen de scheidrechter voor het laatst op zijn fluit blies. De 3 punten waren over de streep getrokken!

De volgende competitiewedstrijd staat gepland op zaterdag 7 mei 2022, 11.30 uur. Dit is de thuiswedstrijd tegen SHO JO19-1. De wedstrijd die onlangs onverwacht niet doorging. SHO JO19-1 staat momenteel op de 4de plaats met 6 punten uit 4 wedstrijden. Poortugaal staat op doelsaldo (+1) op de 1ste plaats met 12 punten uit 5 wedstrijden. SHO speelt zaterdag 30 april nog haar gestaakte uitwedstrijd tegen NSVV uit, waarbij ze op het moment van staken met 1-3 voorstonden.

Tot zaterdag 7 mei om 11.30 uur. Op veld 1! We rekenen op een volle tribune! 😉