Nieuwe winst voor eerste elftal

Spijkenisse 1

sv Poortugaal 1

4e Divisie A

28 januari 2023 14:30

T.T. van der Velden

Sportpark Jaap Riedijk
Maaswijkweg 100
3207JZ
SPIJKENISSE

Na de goede wedstrijd tegen ’s Gravenzande moest sv Poortugaal zaterdag op weg naar het in vorm zijnde Spijkenisse. Een echte derby, dus men wilde ook zaterdag niet voor elkaar onderdoen.

sv Poortugaal begon sterk aan het duel en creëerde goede kansen. Het was wederom Bjorn Wagenaar die de openingstreffer voor zijn rekening nam. In de 18e minuut namen de bezoekers daardoor al de leiding. Het werd zeker geen walk-over voor de mannen van Peter Klomp, hoewel de mensen die uitsluitend de wedstrijd op teletekst volgden, wel die indruk konden krijgen toen de 0-2 op pagina 694 verscheen. Die kwam daar te staan door een eigen goal van Ragip Ozrak.

De blauw-zwarten leken op rozen te zitten, maar daarvoor was de tegenstander echt te sterk. Spijkenisse kwam door Julien Gret, in Poortugaal zeker goed bekend, terug in de wedstrijd. Na 36 minuten was het dus 1-2.

In de tweede helft werd er niet meer gescoord. Dat nam niet weg dat het een boeiende wedstrijd was, waarin met name Spijkenisse in het laatste half uur de bovenliggende partij was. Toch was er zeker geen sprake van een Poortugaals elftal dat alleen verdedigde. Het had met een beetje geluk ook nog 1-3 kunnen worden.

Al met al wist sv Poortugaal de overwinning eruit te slepen en de 7e plaats op de ranglijst te behouden. Komende zaterdag is er een nieuwe derby. Een BAR-derby zelfs, wanneer sv Poortugaal Smitshoek op Sportpark Polder Albrandswaard ontvangt.  Een wedstrijd waar de voetballiefhebbers nu al naar uitkijken. U kunt er getuige van zijn. De wedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst begint zaterdag om 14.30 uur.