sv Poortugaal vloert de Jodan Boys

Sportlaan 8
2806HC
GOUDA

Afgelopen zaterdag speelde ons eerste elftal tegen Jodan Boys. Hun vlaggenschip heeft het dit seizoen in de vierde divisie A niet zo gemakkelijk. Het moet strijden voor lijfsbehoud. Een belangrijke wedstrijd dus voor hen, maar ook voor sv Poortugaal. Wij zouden bij een overwinning verder afstand nemen van de ploegen onderin. Het werd een mooie middag voor onze vereniging.

Op het gezellige complex van Jodan Boys kwam sv Poortugaal goed uit de startblokken. De 0-1 van Sven Breukhoven, al in de 13e minuut, gaf aan dat de thuisploeg echt alles uit de kast zou moeten halen om van het sterk spelende sv Poortugaal punten af te kunnen snoepen. Bij vlagen leek het misschien een spannende wedstrijd te kunnen worden, maar op de goede momenten sloeg de ploeg van Peter Klomp steeds toe. Een doelpunt in de 34e minuut voor de ploeg uit Albrandswaard, gooide de plannen voor de tactische bespreking van trainer Erik van Zoest waarschijnlijk in de war: 0-2, opnieuw door Sven Breukhoven, deze keer uit een penalty.

In de tweede helft leek de scoringsdrift van de middenmoter wat afgenomen, dus misschien bood dat de thuissupporters weer nieuwe hoop. Uw verslaggever heeft het hen niet gevraagd. Als die hoop er wel was, dan ontnam een eigen speler van Jodan Boys hen die wel door binnen een kwartier twee keer geel te pakken, waardoor hij met een rode kaart het veld af moest.

De angel leek daarmee definitief uit de wedstrijd verdwenen te zijn. Hulpeloos zag de thuisploeg toe hoe Jeffrey Duijnstee in de 80e minuut de 0-3 aantekende. Het leverde sv Poortugaal evenzoveel punten op en een stijging naar plek 7 op de ranglijst.

Zaterdag speelt sv Poortugaal voor de beker in Vlaardingen tegen VFC. Aanvang 14.30 uur.