Poortugaal verslaat Feyenoord

Olympiaweg 280
3078HT
ROTTERDAM

De spelers van sv Poortugaal bezorgden hun scheidende coach Peter Klomp een fraai afscheid met een knappe overwinning tegen SC Feyenoord op het Varkenoord complex. Op de Feyenoord Academy, zoals de kraamkamer van toptalent wordt genoemd in de schaduw van de Kuip was het een drukke boel. Jeugdteams werden gehuldigd met hun kampioenschap, waardoor de wedstrijd een half uur later begon.

Na het beginsignaal waren de teams behoorlijk aan elkaar gewaagd, maar Poortugaal was wat feller. In de 11de minuut resulteerde dit in de eerste treffer door niemand minder dan Jeffrey Duijnstee. Hij bracht met deze goal zijn totaal op 19 doelpunten. Complimenten ook voor het middenveld met aanvoerder Sven Breukhoven, die hem in de tweede helft van dit seizoen met de regelmaat van een klok in stelling bracht.

Zonder al te veel kansen voor beide doelen werd de rust gehaald. In de tweede helft wilde Feyenoord het tij keren, maar de defensie was in een beste vorm. Doelman Melvin Nootenboom excelleerde weer als rots in de branding. Een van de Feyenoord aanvallen belandde op de paal en vervolgens precies in de handen van Melvin. Het gezegde, “een goede keeper heeft altijd geluk”, was hier van toepassing. Verder kreeg Poortugaal kort voor het einde nog een grote kans, dankzij debutant Jorule Raphaela. Zijn kopbal kwam na een redding van de keeper tegen de lat. De spelers snakten naar het einde en de scheidsrechter floot voor de laatste keer.

De blauw-zwarten mogen terugkijken op een goed seizoen. Doelstelling was om in het linkerrijtje te eindigen en met een 7de plaats met 49 punten uit 30 wedstrijden werd hieraan voldaan. Terug in Poortugaal werd nog een klein feestje gevierd. Volgende week zijn er nog competitiewedstrijden op een lager niveau en wordt het 14de Haventoernooi georganiseerd om de World Port Cup.