Eerste elftal neemt puntje mee uit Zeeland

Goes (zon)

sv Poortugaal 1

4e Divisie A

4 maart 2023 14:30

M. Jobse

Sportpark Het Schenge
Geldeloozepad 1 f
4463AJ
GOES

Afgelopen zaterdag speelde sv Poortugaal voor de competitie de uitwedstrijd tegen GOES. Op voorhand geen gemakkelijke wedstrijd, maar drie punten zijn op voorhand altijd mogelijk. Een impressie.

In het zonnige Goes was het de thuisploeg die zich aanvankelijk prettig leek te voelen op het hobbelige natuurgras waar een gat in het veld met zand werd opgevuld. Via een strafschop wist GOED in de 33e minuut op voorsprong te komen. Doelpuntenmaker was Daniël Wissel. Zou de ploeg uit Albrandswaard die haar thuiswedstrijden op kunstgras speelt, uiteindelijk door de onwennigheid van natuurgras worden gekweld? Nee, het was Smally Lake die vlak voor rust andermaal zijn waarde bewees en voor de gelijkmaker zorgde. Dus, kon de trainer zijn plan voor de tweede helft wat aanpassen. Briefjes weggooien, op naar de kleedkamer zou je denken.

Toch bleek die hoop wat voorbarig, want toen het publiek met de gedachte al bij de chocomel was, zorgde Claude de Smit voor een nieuwe voorsprong voor de thuisploeg en kon Peter Klomp opnieuw zijn notities voor de speech in de rust maken.

Nadat de ploegen van speelhelft waren gewisseld, hoopten de met de bus meegereisde supporters van sv Poortugaal dat de volgende treffer in hetzelfde doel zou vallen als de laatste goal. Daarvoor werd hun geduld wel op de proef gesteld. Een mooie 2-2 die onterecht wegens vermeend buitenspel werd afgekeurd, viel later in de tweede helft alsnog. In de 76e minuut tekende invaller Niels Groeneveldt alsnog voor de gelijkmaker.

Zat er voor één van beide ploegen dan nog meer in? Mogelijkheden waren er nog wel, maar uiteindelijk stond er, net als de week ervoor, een 2-2 op het scorebord bij een wedstrijd van de blauw-zwarten.
Komende zaterdag ontvangt sv Poortugaal om 14.30 uur Zwaluwen.