sv Poortugaal laat punten achter

Koningin Julianaweg 154
2691GH
'S-GRAVENZANDE

Op zaterdag 27 augustus startte de competitie in de vierde divisie A, de nieuwe naam voor de voormalige hoofdklasse. sv Poortugaal reisde af naar ’s Gravenzande, waar het vorig jaar nipt verloor. Er was vertrouwen in een goed resultaat. Helaas kwam de deels vernieuwde ploeg van een koude kermis thuis.

De meegereisde supporters gingen er eens goed voor zitten en staan. sv Poortugaal startte goed. Al in de 3e minuut ontstond de eerste scoringskans. Helaas bleek de hoek voor de gelukkig teruggekeerde Qrushinco Rosina net te lastig.

Na een kwartier werd een volgens velen vrij gemakkelijk gegeven strafschop door ’s Gravenzande feilloos benut: 1-0. Hoe weerbaar zou de ploeg van Peter Klomp (begonnen aan zijn vierde seizoen bij onze vereniging) zijn? Behoorlijk weerbaar dus, want enkele minuten later tekende talent Sam van Nies al voor de gelijkmaker. Er ontstond een aantrekkelijk, open duel.

Zo werd een goede redding van onze nieuwe doelman Jurrian Houvenaar even later gevolgd door een prachtige omhaal van onze nieuwe spits Jeffrey Duijnstee. De keeper van de thuisploeg wist het gevaar knap teniet te doen. Vlak voor rust kwam sv Poortugaal via Sam van Nies op voorsprong. Een overtreding op Sam zorgde er wel voor dat hij in de tweede helft niet meer in actie kwam.

Door een eigen doelpunt uit een hoekschop van de thuisploeg werd direct na rust de voorsprong weer weggegeven. Het lot werd beslecht toen ’s Gravenzande een van haar kansen wel wist te benutten. Opnieuw scoorde de thuisploeg vanuit een standaardsituatie. Het bleek het laatste doelpunt van de wedstrijd: 3-2.

Komende zaterdag speelt sv Poortugaal de eerste derby van het seizoen, thuis tegen Spijkenisse. Komt u s.v.p. op de fiets. De wedstrijd begint om 14.30 uur.