Slordige wedstrijd 1e elftal in nieuwe derby

Smitshoekse Baan 25
2993BZ
BARENDRECHT

Er zijn van die wedstrijden waar je als speler, staflid of supporter een hele week naar uitkijkt. De derby tegen Smitshoek is natuurlijk zo'n potje. Nadat de buien uit onze regio waren weggetrokken en de zon tevoorschijn kwam, waren de weersomstandigheden iedereen gunstig gezind: we konden gaan genieten van een mooie wedstrijd. Helaas gingen de Poortugalers een teleurstellende zaterdagmiddag tegemoet.

Ogenschijnlijk gingen de ploegen aanvankelijk gelijk op, maar wie beter keek zag dat Smitshoek toch steeds iets gemakkelijker de vrije man wist te vinden. De thuisploeg liet het druk bezette middenveld van sv Poortugaal niet teveel aan voetballen toe liet komen, al moet gezegd worden dat de passing van de ploeg van Peter Klomp niet altijd even scherp oogde.

Een vrije trap van Smitshoek na een klein kwartier was een eerste waarschuwing voor ons eerste elftal.

Na enkele kansen van sv Poortugaal was het een van richting veranderd schot van Ryan Koolwijk dat Smitshoek in de 25e minuut een voorsprong bezorgde. sv Poortugaal was zoekende totdat een werkelijk prachtig afstandsschot van Max Stofkooper de 1-1 betekende. Dat gaf de Albrandswaardse burger moed. Zo'n twee minuten konden we daar van genieten. Toen vond Emilio Samsey het nodig de thuisploeg een nieuwe voorsprong te bezorgen.

Met die stand begonnen beide ploegen aan de 2e helft. Het spelbeeld bleef over het algemeen hetzelfde: het was niet dat Smitshoek zo geweldig speelde, met name sv Poortugaal deed zichzelf enorm tekort. Vijf minuten voor tijd kwam de ploeg via Jeffrey Duijnstee nog terug tot 3-2. De ruggen werden gerecht, want wie weet zat er nog meer in. Scheidsrechter Ebink zag weinig aanleiding veel blessuretijd toe te kennen, waardoor de tijd ontbrak alsnog de gelijkmaker aan te tekenen.

Hopelijk laat sv Poortugaal komende week in de thuiswedstrijd tegen Jodan Boys zien dat het een goede rol in deze competitie kan spelen. U bent van harte welkom om onze ploeg aan te moedigen. Aanvang 14.30 uur.