Benauwde zege voor eerste elftal

sv Poortugaal 1

Spijkenisse 1

4e Divisie A

3 september 2022 14:30

H.C.A. Michielsen

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

In de eerste thuiswedstrijd voor de competitie speelde sv Poortugaal 1 zaterdag tegen regiogenoot vv Spijkenisse. Sportpark Polder Albrandswaard werd druk bezocht en de toeschouwers kregen een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld.

De thuisploeg had wat goed te maken na de nederlaag van de week ervoor, terwijl de bezoekers alle punten uit hun eerste wedstrijd hadden overgehouden. sv Poortugaal begon dan ook goed en het was Jeffrey Duijnstee die in de 8e minuut na een fenomenale kapbeweging heel knap de openingstreffer voor zijn rekening nam. Dat was een mooie opsteker voor de thuisploeg die met steeds meer zelfvertrouwen speelde.

Eenzijdig was het wedstrijdbeeld niet, want uw verslaggever noteerde zeker ook kansen in zowel het eerste als het tweede bedrijf voor vv Spijkenisse, maar doelman Marvin Nootenboom wist zijn doel vooralsnog schoon te houden. En daar was in de 60e minuut opnieuw Jeffrey Duijnstee die nogmaals liet zien hoe het wel moet. Uit een hoekschop was hij het die de score op 2-0 bracht. Dat was het sein voor de bezoekers om de druk verder op te voeren. Uiteindelijk was het de oud-speler van sv Poortugaal Julien Gret die voor de groen-witten wist te scoren: 2-1. vv Spijkenisse rook dat er meer in zat, voerde de druk steeds verder op en sv Poortugaal speelde nu vooral om de voorsprong vast te houden. Daar moest wel voor gewerkt worden, twee spelers incasseerden in de slotfase nog een gele kaart, maar de drie punten werden uiteindelijk op de rekening van sv Poortugaal bijgeschreven.

Komende zaterdag een nieuwe derby in de vierde divisie. Dan speelt sv Poortugaal vanaf 14.30 uur de uitwedstrijd bij vv Smitshoek.