Nipte nederlaag tegen Goes

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Afgelopen zaterdag speelde het eerste elftal van sv Poortugaal thuis tegen Goes dat de derde plaats in de vierde divisie A bezet. Wat zouden de toeschouwers voorgeschoteld krijgen op een dag dat een mooie overeenkomst met Antes als maatschappelijk partner van de Poortugaalse sportvereniging werd gepresenteerd?

Voorafgaand aan de wedstrijd werd een minuut stilte in acht genomen voor Jan Gielen, voormalig doelman van v.v. Oude Maas en van PSV Poortugaal, die onlangs overleed. In deze wedstrijd kreeg de huidige doelman van sv Poortugaal, Marvin Nootenboom, genoeg gelegenheid zich te onderscheiden. De thuisploeg had het niet gemakkelijk tegen de goed georganiseerde tegenstander. In de 5e minuut moest de keeper al redding brengen. De 0-0 stand bleef tot de 21e minuut op het bord. Vlak daarvoor had Smally Lake de kans op de openingstreffer, maar die viel aan de overkant uit een spelhervatting. Uit een hoekschop stapte één aanvaller slim over de bal, waarna Daniel Wissel met een hard schot de 0-1 liet aantekenen.

Een minuut later had sv Poortugaal de gelegenheid de gelijkmaker te laten noteren, maar Sam van Nies stuitte op de doelman van de Zeeuwen. In de tweede helft creëerden beide ploegen enkele kansen. Bij sv Poortugaal werd met enkele wissels geprobeerd alsnog de defensie van Goes te breken, maar uiteindelijk was de grootste kans voor de bezoekers die in de blessuretijd de paal raakten.

Hoewel sv Poortugaal de nodige kansen wist te creëren, moesten de toeschouwers uiteindelijk concluderen dat de tegenstander van vandaag net iets te sterk was voor onze ploeg. Komende zaterdag gaat sv Poortugaal op bezoek bij het Vlaardingse Zwaluwen.