Feestje voor sv Poortugaal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Een week na de uitglijder tegen ARC trad sv Poortugaal zaterdag thuis aan tegen de nog ongeslagen koploper Kloetinge. Het publiek dat aanwezig was, heeft een heel goede wedstrijd van sv Poortugaal gezien, de thuisblijvers hebben verkeerd 'gegokt' en dus een mooie partij gemist. In dit verslag praten we deze fans toch even bij.

Het zonnetje scheen heerlijk in het herfstachtige Poortugaal. Kloetinge kwam in het kielzog van Omroep Zeeland naar ons dorp toe en aan het einde van de dag bleken de bezoekers van een koude kermis weer thuis te komen. Wat was er gebeurd? sv Poortugaal wilde zich duidelijk revancheren voor de wedstrijd in Alphen aan den Rijn en de spelers van Peter Klomp begonnen gretig aan het duel. Dat was tegen deze Zeeuwse ploeg hard nodig. Zij hebben immers een goede counter in huis, waarmee ze ook in deze wedstrijd veelvuldig gevaar stichtten. Andersom probeerde sv Poortugaal natuurlijk ook gevaarlijk te zijn. Dat lukte goed, al was het ook wat ongelukkig in de afwerking. U kent dat wel, zo'n net-niet-wedstrijd. Goede acties, gevaarlijke aanvallen, het publiek vermakend, maar als de bal uiteindelijk richting het vijandelijke doel moet... tja, wat dan? De thuisploeg bleef breien, creëerde goede kansen, maar halverwege gaf het scorebord toch twee nulletjes aan.

Dat moest anders, want hoe mooi zou het zijn om met een feestavond voor en door de selectie in het vooruitzicht, ook nog een doelpuntje mee te pikken? Zou het dan in de tweede helft gebeuren? Het spelbeeld was tot aan de slotfase best vergelijkbaar met dat van de eerste helft, al probeerde Kloetinge steeds meer de schroom van zich af te gooien richting de slotfase ook nadrukkelijker de aanval te zoeken. Bij de trouwe supporters ontstond daarom steeds meer het gevoel dat een puntje tegen de koploper een mooi resultaat zou zijn. De wissels die werden doorgevoerd, leken aan te geven dat de technische staf er ook zo over dacht. Tot aan de laatste minuut.

Een diepe bal op de snelle Smally Lake leek keurig te worden onderschept door de goede doelman van Kloetinge die tijdig zijn doel uitkwam en goed meevoetbalde. Toch bleek hij zich op deze bal te verkijken. Het projectiel kwam voor de voeten van Smally Lake terecht. Die dribbelde nog even 'rustig' naar het doel, schoot de 1-0 binnen en er brak een mooi feest voor de thuisploeg los! Een toch nog onverwachte overwinning als beloning voor het goede spel! Bovendien deed sv Poortugaal goede zaken en nam het verder afstand van de onderste regionen. De pupil van de week, Valentijn Kusters, zal deze wedstrijd ook niet snel vergeten.

Komende zaterdag speelt sv Poortugaal bij Capelle. Aanvang 14.30 uur.

Zie hier de korte samenvatting van Omroep Zeeland.