sv Poortugaal beloont zichzelf niet

Groeneweg 4
4264RN
VEEN

Afgelopen zaterdag was sv Poortugaal te gast op het prachtige en heel gezellige complex van Achilles Veen. Na 4 competitiewedstrijden zijn beide teams duidelijk nog op zoek naar het juiste ritme en dat was in de wedstrijd terug te zien.

In een regenachtig en winderig Veen werd er in het eerste half uur weinig tot niets gecreëerd en waren beide doelmannen nog maar amper in actie geweest om de nul te behouden. Vlak voor rust bracht sv Poortugaal daar verandering in. In de laatste 5 minuten van de eerste helft was het, buiten twee kopkansen van met name Rick Nieuwveld die de 0-1 op zijn schoen had. Maar zijn inzet werd helaas door een verdediger van Achilles geblokkeerd en zo gingen beide elftallen de rust in met een 0-0 stand.

In de tweede helft was het spelpeil iets beter. Maar Achilles, mede door de goed georganiseerde verdediging van sv Poortugaal bleek niet echt in staat om echt kansen te creëren. Net na rust kreeg Achilles met een kopbal een redelijke scoringskans, maar door goed meeverdedigen van Qrushinco Rosina trof de kopbal geen doel. Qrushinco, die de tweede helft Sam van Nies was komen vervangen, raakte daarbij dusdanig geblesseerd dat zijn optreden maar van heel korte duur was.

En waar Achilles niet instaat was om kansen te creëren was het sv Poortugaal dat niet in staat was om de sporadisch verkregen kansen te benutten. Ook een 1 op 1 met de keeper van Achilles kon door Smally Lake niet in een doelpunt omgezet worden.

Een kort opstootje langs de zijlijn resulteerde nog in een volledig onnodig rode kaart voor Nuno Verela, wegens ageren tegen de scheidrechter. En zo werd na 90 minuten de beginstand ook de eindstand 0-0. Een wedstrijd waarin sv Poortugaal zichzelf te kort heeft gedaan. En met 1 punt in plaats van 3 huiswaarts werd gegaan.

Volgende week krijgt sv Poortugaal het Zeeuwse vv Goes op bezoek, een mooie gelegenheid om thuis weer eens te stunten.