sv Poortugaal blijft in het linkerrijtje

sv Poortugaal 1

ARC

Steven Hamann (kopbal)
Boyd Baatje (schot)
Boyd Baatje
Lilinho Martins Da Silva
Boyd Baatje (penalty)

4e Divisie A

6 mei 2023 14:30

F. Lodeweegs

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Afgelopen zaterdag was het lange tijd prachtig weer. Veel mensen wisten dan ook de weg naar sv Poortugaal te vinden, waar men hoopte een mooie wedstrijd van het eerste elftal tegen ARC te kunnen zien. De toeschouwers kwamen goed aan hun trekken.

De formatie van Peter Klomp wist dat het bij winst nog steeds een aardige kans op de derde periodetitel zou hebben. Toch is het niet zo eenvoudig om drie punten tegen de ploeg uit Alphen aan den Rijn te pakken. Sv Poortugaal begon goed aan de wedstrijd. Het middenveld was het domein van de blauw-zwarten en het veldoverwicht werd via Steven Hamann door een kopbal in de 20e minuut  omgezet in een 1-0 voorsprong. Na een half uur was het Jeffrey Duijnstee die ook hoger sprong dan de defensie van ARC, waarmee de thuisploeg de voorsprong verdubbelde. Toch lieten de bezoekers vlak voor rust via Boyd Baatje zien dat de tweede helft geen formaliteit zou worden: 2-1.

De goede arbitrale trio en de nieuwsgierige toeschouwers keken uit naar een amusante tweede helft. Daarbij hoopte het publiek uit Albrandswaard natuurlijk dat de voorsprong verder zou worden uitgebreid. Beide ploegen kregen kansen, maar het overwicht dat sv Poortugaal in de eerste helft had, werd in het tweede bedrijf toch wat weggegeven. Dan de overwinning maar uit de strijd slepen en blij zijn met het eindsignaal. Maar ARC gafzich niet zo gemakkelijk gewonnen en toen Boyd Baatje vanaf 11 meter via een strafschop aan mocht leggen stond na 69 minuten de eindstand van 2-2 op het scorebord. Dat wist toen nog niemand, dus werd er door beide partijen in de figuurlijke zin nog geknokt voor de winst.

A.s. zaterdag gaat sv Poortugaal op bezoek bij titelkandidaat Kloetinge. Aftrap om 15.00 uur.