sv Poortugaal pakt bijna de winst bij koploper

ODIN 59

sv Poortugaal 1

Sven Deen (intikker)
Anoniem (afstandschot)
Mart Willemse (kopbal)
Anoniem (schot)
Anoniem (intikker)
Sven Deen (schot)

4e Divisie A

29 oktober 2022 14:30

E. van der Vaart

Sportpark Assumburg-ODIN'59
Hoflaan 1
1967NE
HEEMSKERK

Op papier wachtte sv Poortugaal zaterdag een zware klus: het moest op bezoek bij koploper Odin’59 uit Heemskerk. Na zo’n lange reis wil je graag met drie punten thuiskomen en dat lukte… bijna.

Het prachtige weer had de nodige mensen naar het veld van Odin’59 gelokt en zij kregen een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld. Zij die thuis bleven hebben niet gezien dat sv Poortugaal op de goede weg is. Volgens de supporters was dit opnieuw een betere wedstrijd van de blauw-zwarten dan de week ervoor: de stijgende lijn zet zich dus voort. Ook met een punt? Jawel, want pas in de 93e minuut wist de koploper de 3-3 aan te tekenen. Wat ging eraan vooraf?

In de 10e minuut was het Sven Deen die met een intikkertje de score opende. Smally Lake antwoordde snel. Na een mooi afstandsschot stond er weer een gelijke stand op het bord. De bediener van dat apparaat had het druk, want twee minuten later was het Mart Willemse die met een kopbal de thuisploeg op voorsprong zette. Er was sprake van een echte wedstrijd, waarin beide teams voor de volle winst speelden.

Zo ook in de tweede helft: binnen twee minuten bogen Sven Breukhoven en Rik Nieuwveld de stand in Poortugaals voordeel om: 2-3. Hoe zou deze spectaculaire wedstrijd eindigen? De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de kansenverhouding wat in het voordeel van de thuisploeg was, maar daarmee zouden we de bezoekers tekort doen. Sv Poortugaal speelde een goede wedstrijd. Tot in de slotfase een verdedigingsfout goed werd afgestraft en de thuisploeg alsnog de 3-3 liet aantekenen. Teleurstelling alom bij de mensen uit Albrandswaard. Het was een mooie kans op drie punten.

Komende zaterdag speelt sv Poortugaal thuis tegen De Dijk uit Amsterdam. Aanvang 14.30 uur.