sv Poortugaal: veel kansen, een puntje

sv Poortugaal 1

Achilles Veen

4e Divisie A

25 februari 2023 14:30

Anoniem

Sportpark Polder Albrandswaard
Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Na enkele weken kon het eerste elftal weer eens thuis aantreden. Eind februari ontving onze vereniging Achilles Veen. De eerdere wedstrijd dit seizoen eindigde in 0-0. Zouden er vandaag wel drie punten worden behaald?

De thuisploeg zocht al snel de aanval, maar tot ieders verrassing leidde eeen ogenschijnlijk onnodige overtreding van onze verdediging in de 13e minuut tot een strafschop die keurig binnenwerd geschoten. De 0-1 achterstand paste niet in het draaiboek van Peter Klomp. We zochten opnieuw de aanval, maar Nikkik Baggerman was het die voor de nog verrassendere 0-2 zorgde.

Er moest een ander plan in werking worden gesteld, om te beginnen door in een hogere versnelling te gaan spelen. Het was Jeffrey Duijnstee die in de 25e minuut daardoor al vrij snel voor de aansluitingstreffer zorgde. De 1-2 tussenstand stond halverwege nog wel op het Portex-scorebord. Vrij kort nadat de thuisploeg naar het eigen publiek toe begon te spelen, was het Achilles Veen dat in een tegenaanval een handsbal van een van onze verdedigers zag. Gelukkig zagen de leidsmannen in het geel het anders.

In de 60e minuut was alles dan toch weer in evenwicht door een mooie goal van Smally Lake: 2-2.

Er werden steeds meer kansen door de thuisploeg gecreëerd, de verlossende voorsprong moest toch gaan komen. Toch bleek de wens de vader van de gedachte. Een goede kans was er zeker nog in de 82e minuut, toen Qrushinco Rosina een bal net niet in het doel kon koppen. Ook een mooie doelpoging van Jeffrey Duijnstee belandde net naast het doel.

Zo bleef het uiteindelijk bij een gelijkspel: 2-2. Dat leverde gemengde reacties op bij het publiek, omdat het knap was dat de 0-2 achterstand was weggewerkt, maar dat er een gevoel bleef hangen dat een overwinning er misschien wel in had gezeten.

Zaterdag speelt sv Poortugaal een uitwedstrijd tegen GOES. Aanvang 14.30 uur.