sv Poortugaal pakt drie punten

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

En eigenlijk is het daar wel bijna mee gezegd. Vooraf wist sv Poortugaal niet zo goed wat het moest verwachten van de wedstrijd tegen asv De Dijk uit Amsterdam. De bezoekers hadden slechts één punt uit de voorgaande wedstrijden verzameld, maar aangezien elke partij met 0-0 begint, weet je het maar nooit.

Eerst was het voor de thuisploeg zoeken naar de zwaktes bij de tegenstander. Na het eerste kwartier kreeg sv Poortugaal steeds meer grip op de hoofdstedelingen. Veel sensatie leverde het eerste bedrijf alleen niet op. Het publiek kreeg het van de wedstrijd zelf niet warm, dus werd de kantine in de rust massaal bezocht.

Zou er na de wisseling van speelhelft, waarbij sv Poortugaal richting het eigen publiek speelde, iets meer te beleven zijn? Vlak voor rust was De Dijk met tien man komen te staan, na de tweede gele kaart voor Nydel Forgweh in korte tijd. Dat betekende dat de bezoekers zich nog meer terugtrokken. De supporters van sv Poortugaal voelden dat het geen gemakkelijk vervolg zou worden. Toch was daar in de 54e minuut de bevrijdende kopbal van Max Stofkooper.

Na die 1-0 hoopten de blauw-zwarten door te kunnen drukken. Er werd hier en daar wat gewisseld, maar aan het spelbeeld veranderde het niet veel. En dan… voor je het weet ligt de bal met een goede aanval van de tegenstander in het netje…

Dat gebeurde niet. sv Poortugaal had zelf nog een slotakkoord in huis, waarbij Marcel Varela Ribeiro in de laatste officiële minuut de 2-0 liet aantekenen. De opluchting was groot. Het publiek geloofde de laatste minuten wel en trok opnieuw richting de warme kantine. Komende week ontvangt sv Poortugaal om 14.30 uur WNC uit Waardenburg (West-Betuwe). U bent van harte welkom.