sv Poortgaal MO15-1 - Berkel MO15-2

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Wat een heerlijke dag om te voetballen, vandaag tegen Berkel de nummer laatst maar je moet het toch eerst maar even doen.

Voor de wedstrijd hebben de meiden me te pakken, ballonnen, slingers, confetti van alles, ja deze trainer is vandaag 50 geworden.

Echt heel leuk en lief dat ze zo enthousiast waren, is het leuk om 50 te worden, nou toen even wel…..

Maar laten we het over de wedstrijd hebben. We begonnen heel goed aan de wedstrijd, de duels werden direct goed aangegaan en de tegenstanders werd gelijk duidelijk gemaakt, hier bij ons valt vandaag niets te halen.

Het eerste doelpunt was een cadeautje van de keeper van Berkel, Nienke schiet de bal hoog richting het strafschop gebied, André en ik zeiden tegen elkaar gaat ie er nou in nee toch, maar zeker wel ging ie er in de 1-0 was een feit. Gesterkt door dat vroege doelpunt gingen de meiden volle bak voor de 2e en die kwam er dan ook snel wederom Nienke het moet niet gekker worden, maar nu was het een heerlijk afstandsschot die de kruising in ging 2-0. Berkel deed af en toe wat terug maar de spaarzame kansjes die ze kregen werden of gepareerd door onze goed spelende verdediging of ze kwamen Esmee tegen met 2 goede reddingen. De rust gaan we in met 3-0 door nog een doelpunt van wie anders dan Guillia. Dit had nog veel meer kunnen zijn was het niet dat de keeper van Berkel met kunst en vliegwerk misschien 10 reddingen heeft verricht, wel enigszins geholpen door onze meiden omdat ze te veel recht op haar af schoten.

Tijdens de rust geen donderspeech maar ga zo door dames maar blijf wel knokken om iedere meter.

Dat was niet tegen dovemansoren gezegd, het middenveld met Nienke, Kyvana, Norah-Fay en Roos vochten leuke soms harde duels uit welke ook vaak gewonnen werden. Regelmatig werd er niet zo maar een bal weg geschoten maar de combinatie gezocht wat de wedstrijd leuk maakte om naar te kijken, de zij kanten werden gebruikt al was dat niet zo vaak als wij zouden willen, Lenthe gaan we even tijdens trainingen buitenspel uitleggen 😂😂 is natuurlijk een grapje maar als ze daar beter mee was gegaan had ze met haar drive en snelheid nog veel kansen kunnen creëren. We scoorden de 2e helft  nog 3 x 2 x Guillia en 1 x Jendaya waarvan de laatste van Guillia echt een heerlijke was, na een prachtige voorzet van Stefanie precies op maat kon ze de bal zo in de rechterhoek prikken.

Een leuke pot meiden en nogmaals dank voor vandaag.