Spirit MO15-1 - sv Poortugaal MO15-1

Sportlaan 3
2935XX
OUDERKERK AAN DEN IJSSEL

Vandaag de inhaal wedstrijd uit bij Spirit op een kletsnat sportpark.

Spirit dat nog geen punt heeft ingeleverd deze competitie ronde kon met een overwinning de 1ste plaats pakken. Vanaf het begin een wedstrijd die gelijkwaardig was, alleen werden we vooral regelmatig verrast door de doorglijdende bal door het midden. Dit leverde regelmatig hachelijke situaties op. Met wat afstandsschoten die geen gevaar opleverde was dat het wel voor ons.

Door weer zo’n steekpass en een miscalculatie van Stefanie kwam Spirit er doorheen en scoorde de 1-0. Was misschien wel verdiend maar het voetbal van ons was regelmatig verzorgd met leuke combinaties. Onze sterke middenvelders die vaak het verschil maken hadden het zwaar en waren steeds een stapje te laat. Rusten met 1-0 maar zeker geen man overboord.

De 2e helft een vergelijkbaar spelbeeld, we begonnen slap maar gelukkig werd dit snel omgedraaid. Na goed doorgaan van onze gastspeelster Lieke, was de verdediging hier zo van in de war dat dit resulteerde in een eigendoelpunt. Toen kwam de geest uit de fles, de meiden kregen er volop geloof in, dit Spirit is te te verslaan. Ieder duel werd dan ook vanaf dat moment voor 110% aangegaan. De verdediging geleid door een zich zeer goed herstelde Stefanie stond als een blok. Iedereen streed voor iedere meter op het veld.

Dit spel werd snel beloond, Guillia wurmt zich met een solo door de verdediging en maakt de 1-2 wat een ontlading. Maar we waren nog niet klaar, bloed werd er geroken om het echt af te maken.

De duels op het middenveld werden door de sterk spelende Norah-Fay, Guillia, Nienke en Yara nu bijna allemaal gewonnen.

Na een uittrap van de uitblinkende Esmee komt de bal weer bij Guillia die er 2 makkelijk voor bij gaat en aanlegt om te schieten zo’n 10 meter buiten de 16, bam goal wat een fantastisch afstandsschot en wat een heerlijk doelpunt 1-3

De kers op de taart was de 1-4 Karlijn die wederom een van de uitblinkers was beloonde zichzelf eindelijk met een doelpunt, een droge knal in de linker onderhoek.

Eindstand 1-4 wat een top prestatie van de dames of zou het dan toch echt door de tompouce sokken van de trainer komen 😉. Eerste periode zit er op een de meiden eindigen op een gedeelde 3e plaats op naar de volgende periode.

Bekijk 1 van de doelpunten: https://www.svpoortugaal.nl/170/mediagallery/?type=3&from=0