Goede thuiswedstrijd van JO15-1

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Zaterdag speelde de JO15-1 van sv Poortugaal in de hoofdklasse voor de bekercompetitie thuis tegen sv Charlois. Waar het de thuisploeg eerder in die week niet helemaal meezat, zagen de toeschouwers zaterdag wederom een team dat bereid was hard te werken in de hoop dat het kwartje de goede kant op zou vallen.

Nadat sv Charlois in de eerste minuut een goede kans creëerde, nam sv Poortugaal langzaam het initiatief, waarbij in de 6e minuut Lars Slingerland de eerste waarschuwing aan de bezoekers uitdeelde. Vlak daarna was het Finn van Rosmalen die de in het geel spelende talenten van sv Poortugaal op een 1-0 voorsprong bracht. De wedstrijd golfde wat op een neer, waarbij de thuisploeg verzorgd spel op de mat legde. In de 34e minuut had Leroy Nab een grote kans om de voorsprong te verdubbelen. Dat lukte niet en dan geldt de oude voetbalwet: dan scoort de tegenstander. Vlak voor rust kwam sv Charlois met een hoge bal over de keeper op 1-1.

In de tweede helft zag het publiek een hardwerkend sv Poortugaal. Een goede trap van Kelvin Bennik, die volgens hem zowel een voorzet als een schot op doel was, werd door Adnan Maadow netjes afgerond: 2-1.  De gehele wedstrijd was voor het publiek leuk om naar te kijken. Het mooiste moment kwam vijf minuten voor tijd toen een vrije trap van sv Poortugaal knap door Milan van Rijn werd ingekopt. Met deze 3-1 was het verzet van de bezoekers verbroken en wist sv Poortugaal de winst te grijpen. Volgende week speelt de ploeg om 10.00 uur bij vv Nieuwenhoorn en gaan ze ook met een positieve instelling die wedstrijd in.

Jos Boef