Een goed begin …?

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO13-5 – MVV’27 JO13-2; 0-2.

Na een klinkende overwinning vorige week tegen Excelsior Maassluis JO13-3 (0-7), moesten we vandaag thuis aantreden tegen MVV’27 JO13-2 uit Maasdam. We hadden vandaag een vroegertje, want op 08.30 uur werd er al afgetrapt.

Wij vorige week zelf ruim gewonnen en MVV’27 had zijn eerste wedstrijd juist ruim verloren, met 1-12 van Lyra JO13-2 uit De Lier. Wat zou dat betekenen voor onze wedstrijd van vandaag? Als het maar niet tot overschatting zal leiden.

Trainer Jeff  had voor vandaag weer een opstelling en een strijdplan opgesteld en besproken met de jongens.

Een wedstrijd die alle kanten op kon, maar waarbij het leek dat MVV’27 wellicht wat andere spelers had dan tijdens hun vorige wedstrijd, maar maak dat maar eens hard. Ondanks het lichte overwicht van MVV’27 was het toch Poortugaal dat op een 1-0 voorsprong kwam. Het gejuich was niet van de lucht, maar … . De grensrechter van de tegenstander dacht kennelijk ‘ik probeer het gewoon en wie weet wat de scheidsrechter doet’ en stak zijn vlag de hoogte in. Tot ieders verbazing en afschuw nam de scheidsrechter dat signaal over. Hoe was het mogelijk? Van eigen helft komen en scoren en toch je doelpunt afgekeurd zien worden, een klap in het gezicht.

MVV’27 wist later op een 0-2 voorsprong te komen en die hebben ze niet meer weggegeven en de eerlijkheid gebied te zeggen dat die voorsprong verder ook niet meer echt in gevaar is geweest. Toen de scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd en de stofwolken waren opgetrokken stond er dus een uitslag van 0-2 op het scorebord.

De jongens hebben hard gewerkt en hun best gedaan. Komende week weer lekker trainen en op naar de volgende wedstrijd, op zaterdag 17 september. Weer een thuiswedstrijd. Tegen VDL JO13-2 wordt om 08.30 uur afgetrapt en zoals het er nu naar uitziet op veld 2 (kleedkamer 1). VDL heeft haar eerste 2 wedstrijden gewonnen, met aanzienlijk wat doelpunten voor (20) en 0 tegen. Dus dat belooft wat. Aan de bak dus!