Revanche!

Spirit JO19-1 – sv Poortugaal JO19-1; 2-6
Zaterdag 26 november 2022
Competitie.

Uw verslaggever was vandaag niet aanwezig bij de wedstrijd, maar wat een revanche op de nipt verloren promotiewedstrijd van afgelopen juni, 2-6.

Poortugaal kwam op een 0-2 voorsprong, wat een weelde. Maar Spirit wist de aansluitingstreffer te maken, 1-2. Geen paniek, 1-3. Toch weer een aansluiting 2-3. Hierna was het klaar met Spirit en was Poortugaal ontketend.

Van het veld gestapt met een klinkende 2-6 overwinning. Drie doelpunten van Mirza, 2 van Jelle en 1 van Dion. Gaan we ons toch handhaven?

Nog 1 wedstrijd te gaan. Zaterdag aantreden tegen KMD (Klein Maar Dapper) JO19-1, dat op dit moment 2e staat met 18 punten uit 8 wedstrijden. Dankzij onze winst vandaag staat Poortugaal nu op een 5e plaats met 13 uit negen. KMD kunnen we dus sowieso niet meer inhalen, maar toch willen we winnen. Dus deze week weer flink trainen of herstellen van blessures (of terugkeren van een schorsing) om zaterdag weer volledig aan de bak te gaan.

Zaterdag 3 december zal er thuis om 14.30 uur afgetrapt worden op veld 1. Er zijn nog zitplaatsen beschikbaar en is de wedstrijd van Oranje (16.00 uur) te volgen in de kantine.

In de kop van deze competitie is het nog zeer spannend. Er maken nog 3 ploegen aanspraak op de (winter-) titel, Wilhelmus, KMD en VFC. Wij gaan zaterdag in ieder geval voor 3 punten. Komt dat zien!