Wilhelmus I

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Sv Poortugaal JO19-1 – Spijkenisse JO19-1; 2-1 (0-0)

Zaterdag 19.10.2022

Competitie.

Vandaag een derby op het programma, tegen Spijkenisse. De groen-witten van over de brug, altijd lastig. Onder toezicht van een volle tribune werd om 14.30 uur afgetrapt op ons zonovergoten voetbalcomplex. Het leek wel zomer. Er werden zelfs drinkpauzes ingelast.

De eerste helft golfde aardig op en neer met wat kansjes over en weer., maar het vizier stond bij beide ploegen niet scherp, waardoor er gerust werd met een 0-0 stand op het scorebord.

Maar vooral niet te vroeg juichen, want er was nog een half uur te spelen. Poortugaal was toch nog een beetje beduusd door die knappe voorsprong, waardoor Spijkenisse helaas toch nog vrij snel de aansluitingstreffer (uit het niets) wist te maken. In de 17e minuut stond er 2-1 op het scorebord.

Gelukkig kon Spijkenisse geen kracht putten uit hun snelle aansluiting en bleef het desondanks spannend tot het einde met slechts 1 doelpunt verschil. Uiteindelijk bleef Poortugaal makkelijk op de been en speelde de wedstrijd uit tot het laatste fluitsignaal. Een mooie overwinning, dus 3 punten bijgeschreven.

Volgende week tegen de koploper, met een naam als een volkslied. In Den Haag zal om 14.30 uur afgetrapt worden bij en tegen Wilhelmus JO19-1, die vanwege hun geel-zwarte shirts ook wel de wespen genoemd worden. Wilhelmus staat momenteel aan kop van de competitie met de volle buit, vier gespeeld met 12 punten. De 2e op de ranglijst VFC heeft ook 12 punten, maar die hebben daar 5 wedstrijden voor nodig gehad. VFC verloor vandaag (verrassend?) van KMD JO19-1 met 3-2. Poortugaal staat na de overwinning tegen Spijkenisse met 10 punten uit 5 wedstrijden op een 3e plaats.

Op dinsdag 01 november is er nog een bekerwedstrijd, tegen Rijsoord JO19-1. Hier zal een andere samenstelling binnen de lijnen komen, want er hebben maandag al een aantal jongens meegedaan met een vriendschappelijke wedstrijd van O23-1. Deze jongens zijn dinsdag vrijgesteld.