Wilhelmus II

Groene Zoom 2
2491EH
'S-GRAVENHAGE

mus JO19-1 – sv Poortugaal JO19-1; 3-0 (0-0)
Zaterdag 5 november 2022
competitie.

Vandaag de wedstrijd tegen de koploper, dus aan motivatie geen gebrek. De start was veelbelovend, zodat het gevoel ontstond dat we hier niet gingen verliezen. De kansen in de eerste helft waren voor Poortugaal, maar helaas stond dit keer het vizier van de Poortugaalse aanval niet op scherp. Wilhelmus wist ook niet veel kansen te creëren zodat de rust gehaald werd met een 0-0 stand.

De 2e helft werd met groot enthousiasme tegemoet gezien. Hoe zou deze Titanenstrijd eindigen? Zou er vandaag nog een winnaar uitkomen?

Ja, er kwam een winnaar uit de bus. Echter wisten wij in de rust nog niet dat we de 2e helft tegen 12 man moesten spelen, waardoor we binnen 10 minuten in de 2e helft al tegen een 2-0 achterstand (2 penalty’s, in minuut 8 en minuut 10) aankeken.

Poortugaal uit het lood geslagen pakte toch de handschoen weer op en heeft alles op alles gezet om toch een resultaat te behalen. Uiteindelijk lukte dat niet en wist Wilhelmus er nog 3-0 van te maken.

Al met al geen leuke middag met een teleurstellend resultaat. Kop omhoog en door naar de volgende wedstrijd. Zaterdag 12 november weer een uitwedstrijd. Om 15.00 uur zal worden afgetrapt in Berkel en Rodenrijs tegen TOGB JO19-1 (veld 1).

In de volgorde van de top 3 heeft het verlies van Poortugaal niets veranderd. Wilhelmus is nog steeds koploper en Poortugaal staat nog derde (6 gespeeld met 10 punten). TOGB verliest vandaag van Spijkenisse in een kennelijk spannende wedstrijd, 6-5. TOGB is in de ranglijst terug te vinden op een 6e plaats met 5 gespeeld en 7 punten. Plek 3 tot en met 6 staan dicht op elkaar, waarvan Poortugaal de enige is met 6 wedstrijden en de overige staan nog op 5 wedstrijden. Spannend is het wel!

Op dinsdag 01 november werd er nog met 0-5 gewonnen van Rijsoord JO19-1 in het kader van de Rijnmond Cup (Abel. Cup). Over een volgende ronde is nog niets bekend.